Tranzactii comerciale. Aplicatii si studii de caz - Oana Mionel, Oana Mihaela Orheian

DESCRIERE
In momentul in care ai atat de multe produse, atat de multe informatii disponibile la viteze atat de mari, abilitatea de a obtine un avantaj in fata concurentei si de a sesiza o oportunitate inainte de a o remarca altcineva scade din ce in ce mai mult. Acum, comerciantii trebuie sa recurga din ce in ce mai mult la toate trucurile pentru a gasi acel minuscul beneficiu care ar putea sa le aduca un avantaj fata de restul lumii.
In prezent, traim intr-o era in care Internetul defineste comertul, educatia si comunicatiile. In acest context, in lume vor exista doua tipuri de afaceri: afaceri prin Internet si afaceri anti-Internet.
Afacerile prin internet sunt acele afaceri care chiar pot fi facute prin Internet, incepand de la vanzarea de carte, pana la brokeraj si jocuri. Afacerile anti-Internet sunt acele afaceri care nu se pot derula prin Internet, cum ar fi tunsul sau producerea otelului.
Deoarece Internetul devine coloana vertebrala a comertului, educatiei si comunicatiilor globale, calitatea si sfera de aplicarea retelelor in cadrul tarilor vor fi hotaratoare in determinarea fortei lor economice. Microsoft masoara putere tarilor in functie de indicele numarul de computere pe cap de locuitor. In acest sens, cea mai mare crestere s-a inregistrat pentru Microsoft in Asia, mai precis in Coreea de Sud. Cresterea numarului de computere pe cap de locuitor atrage dupa sine ceea ce in prezent numim Evernetul, o lume in care suntem tot timpul online.
Detasarea Internetului de computerul personal sustine existenta Evernetului, putand astfel sa navigam prin ceasul purtat la mana, telefonul nelipsit din buzunar sau geanta sau prin alte instrumente de comunicare. Mergand pe acest drum, tarile sunt evaluate intr-o masura tot mai mare in functie de cat de aproape sunt de conectarea universala, de cat de aproape sunt de momentul cand toti locuitorii vor fi tot timpul online, indiferent unde s-ar afla si de cat de bogata este paleta de servicii pe care le ofera Evernetului (cursuri online oferite de univestitati si alte organizatii si institutii specializate, instrumente de comunicare comode si multifunctionale, astfel incat oamenii sa le ia cu ei tot timpul).
Desi Evernetul este important, foarte important este si cat de bine si cat de creativ utilizeaza tarile si companiile Evernetul. Din acest punct de vedere se disting tari/companii „modelatori" si tari/companii „adaptatori".
Modelatorii sunt acele companii tari/companii/ militanti care definesc regulile si interactiunile ce vor guverna o anumita activitate in aceasta lume a Evernetului, indiferent daca este o activitate ce aduce profit, provoaca un razboi, convinge un guvern sau o corporatie sa respecte drepturile omului.
Adaptatorii sunt acele companii care se adapteaza la regulile si cadrul interactiunii modelate de altii si invata sa profite de ele construind propriul adapost confortabil.
Microsoft este un alt exemplu de modelator. El a adunat la un loc consumatori si companii intr-o retea de valori bazata pe tehnologiile, standardele, software-ul si sistemele sale de operare. Pentru a fi un modelator eficient trebuie sa fii capabil sa atragi o multime de adaptatori. Nu toti modelatorii au debutat ca modelatori. Un exemplu in acest sens il reprezinta firma Dell. Dell a debutat ca adaptator. A luat tehnologia existenta, computerele IBM si le-a adaptat stralucit prin tehnici de fabricatie creatoare. Dell a devenit parte a lantului de valori IBM. In timp, dell a devenit la randul sau un modelator. In efortul sau de a devenit cel mai bun adaptator al computerelor IBM, Dell a modelat inovator noi cai de folosire a Internetului pentru a ajunge la consumatori si pentru a controla furnizorii si inventatorii. Procedand astfel, IBM si-a creat propriul lant de valori si a devenit un adaptator al tehnicilor Dell de producere si inventariere bazate pe Internet.
Intr-o lume construita tot mai mult in jurul Evernetului, capacitatea oricarei institutii de guvernare globala de a gestiona si de a impune unele taxe sau comportamente este limitata – indiferent daca este vorba despre Interpol, care incearca sa dea de urma transferurilor financiare ilegale prin intermediul Internetului din insulele Cayman in insulele Channel, sau de Organizatia Mondiala a Comertului care incearca sa evalueze cum poate fi reglementate comertul in cyberspatiu.
Intr-o lume conectata, fara ziduri, viitorul apartine creatorilor si adaptatorilor, iar acestia pot fi companii sau consumatori, superputeri sau indivizi superputernici.
Categorii librarie online
-Edituri /Promotii
-Cărţi noi
-- 50,00 lei
- Curs practic pentru studiul limbii engleze. Asistenta medicala generala. anul I - Laura-Corina Rosca26,00 lei
- 25,00 lei
Promoţii
-- 299,16 leiPRP: 314,90 lei (-5%)
- 71,10 leiPRP: 79,00 lei (-10%)
- 54,00 leiPRP: 60,00 lei (-10%)
RECENZII