Transfigurarea locului comun. O filosofie a artei - Arhur C. Danto
Preț: 39,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Arhur C. Danto
ISBN: 9786068265117
Editura: Idea Design
Anul publicării: 2012
Pagini: 280
Categoria: Stiinte
DESCRIERE
Transfigurarea locului comun. O filosofie a artei - Arhur C. Danto
traducere: Vlad Morariu
Revolutiile din lumea artei pun definitiile lucrarii de arta, oricit de bine intentionate ar fi ele, in imposibilitatea de a acoperi cazurile acestor indraznete noi lucrari de arta. Pentru a putea rezista, orice definitie trebuie sa se puna la adapost fata de astfel de revolutii si mi-ar placea sa cred ca, incepind cu Brillo Box, posibilitatile sint efectiv inchise, istoria artei ajungind, intr-un fel, la sfirsit. Nu s-a oprit, ci s-a incheiat, in sensul ca a devenit constienta de sine insasi – cu alte cuvinte, ea a devenit intr-un fel propria sa filosofie: o stare de lucruri prezisa de filosofia istoriei a lui Hegel. Prin aceasta inteleg, in mod semnificativ, ca filosofia artei nu a putut fi privita ca o posibilitate serioasa decit in momentul in care dezvoltarea interna a lumii artei a devenit suficient de concreta. Dintr-odata, in arta avansata a anilor ’60 si ’70, arta si filosofia erau pregatite una pentru cealalta. Dintr-odata, intr-adevar, aveau nevoie una de cealalta pentru a se putea distinge intre ele. Arthur C. Danto
Arthur Coleman Danto (n. 1924) este Johnsonian Professor Emeritus Philosophy al Universitatii Columbia. Lucrarile sale au influentat semnificativ discipline precum estetica si filosofia artei, teoriile reprezentarii si filosofia istoriei. Danto a pus bazele definitiei institutionale a artei, una dintre principalele teme pe care le abordeaza in Transfigurarea locului comun. Este, in acelasi timp, cel care a introdus conceptul de „lume a artei” (artworld) in dezbaterea esteticii filosofice, in textul cu acelasi titlu aparut inca din 1964 in Journal of Philosophy. Nu in ultimul rind, urmind liniile dialecticii hegeliene a istoriei artei, a propus teza sfirsitului artei, pentru a descrie intervalul istoric actual al disparitiei marilor naratiuni filosofice sau stilistice despre arta. Din 1984 semneaza texte de critica de arta pentru The Nation. Este autorul a numeroase carti, precum Nietzsche as Philosopher (1965), Analytical Philosophy of Action (1973), The Philosophical Disenfranchisement of Art (1986), Beyond the Brillo Box: The Visual Arts in Post-Historical Perspective (1992), The Madonna of the Future: Essays in a Pluralistic Art World (2000), The Abuse of Beauty (2003), Andy Warhol (2009).
Revolutiile din lumea artei pun definitiile lucrarii de arta, oricit de bine intentionate ar fi ele, in imposibilitatea de a acoperi cazurile acestor indraznete noi lucrari de arta. Pentru a putea rezista, orice definitie trebuie sa se puna la adapost fata de astfel de revolutii si mi-ar placea sa cred ca, incepind cu Brillo Box, posibilitatile sint efectiv inchise, istoria artei ajungind, intr-un fel, la sfirsit. Nu s-a oprit, ci s-a incheiat, in sensul ca a devenit constienta de sine insasi – cu alte cuvinte, ea a devenit intr-un fel propria sa filosofie: o stare de lucruri prezisa de filosofia istoriei a lui Hegel. Prin aceasta inteleg, in mod semnificativ, ca filosofia artei nu a putut fi privita ca o posibilitate serioasa decit in momentul in care dezvoltarea interna a lumii artei a devenit suficient de concreta. Dintr-odata, in arta avansata a anilor ’60 si ’70, arta si filosofia erau pregatite una pentru cealalta. Dintr-odata, intr-adevar, aveau nevoie una de cealalta pentru a se putea distinge intre ele. Arthur C. Danto
Arthur Coleman Danto (n. 1924) este Johnsonian Professor Emeritus Philosophy al Universitatii Columbia. Lucrarile sale au influentat semnificativ discipline precum estetica si filosofia artei, teoriile reprezentarii si filosofia istoriei. Danto a pus bazele definitiei institutionale a artei, una dintre principalele teme pe care le abordeaza in Transfigurarea locului comun. Este, in acelasi timp, cel care a introdus conceptul de „lume a artei” (artworld) in dezbaterea esteticii filosofice, in textul cu acelasi titlu aparut inca din 1964 in Journal of Philosophy. Nu in ultimul rind, urmind liniile dialecticii hegeliene a istoriei artei, a propus teza sfirsitului artei, pentru a descrie intervalul istoric actual al disparitiei marilor naratiuni filosofice sau stilistice despre arta. Din 1984 semneaza texte de critica de arta pentru The Nation. Este autorul a numeroase carti, precum Nietzsche as Philosopher (1965), Analytical Philosophy of Action (1973), The Philosophical Disenfranchisement of Art (1986), Beyond the Brillo Box: The Visual Arts in Post-Historical Perspective (1992), The Madonna of the Future: Essays in a Pluralistic Art World (2000), The Abuse of Beauty (2003), Andy Warhol (2009).
Categorii librarie online
-Edituri /Promotii
-Cărţi noi
-- 81,81 leiPRP: 90,90 lei (-10%)
- 64,35 leiPRP: 71,50 lei (-10%)
- 54,34 leiPRP: 72,45 lei (-25%)
Promoţii
-- 81,81 leiPRP: 90,90 lei (-10%)
- 64,35 leiPRP: 71,50 lei (-10%)
- 54,34 leiPRP: 72,45 lei (-25%)
RECENZII