Terapia schemelor pentru copii si adolescenti - Christof Loose
DESCRIERE
In ultimii ani terapia schemelor si-a demonstrat eficienta in cazul dificultatilor psihice intampinate de adulti. Dar pot fi luate anumite masuri preventive, inainte ca „raul sa se produca”? Poate fi transpusa aceasta forma de terapie in lucrul cu copiii si adolescentii? In aceasta carte autorii demonstreaza cum se poate realiza acest lucru. Perspectiva dinamica asupra dezvoltarii, specifica terapiei centrate pe scheme, este integrata in terapia comportamentala a tulburarilor psihice si este extinsa si catre un orizont sistemic, bazat pe privirea asupra interactiunilor din cadrul familiei. Autorii reusesc sa ilustreze modul in care pot fi acoperite toate fazele dezvoltarii, de la nastere si pana la inceperea vietii adulte si sa acorde o forma de „asistenta primara pentru dezvoltare”. Este prezentat si modul in care parintii sunt implicati in terapie, consilierea parintilor reprezentand cea mai importanta strategie de preventie primara a tulburarilor psihice, proces care ofera posibilitatea evitarii „reparentajului” ulterior cu ajutorul terapeutilor.
Psihologii si psihoterapeutii vor gasi in aceasta lucrare o introducere completa si accesibila in terapia schemelor aplicata pentru copii si adolescenti.
Christof Loose este psiholog clinician si psihoterapeut specializat in lucrul cu copii si adolescenti, isi desfasoara activitatea in Dusseldorf, in cabinetul sau individual si este cercetator asociat la Universitatea Heinrich Heine, Departamentul de Psihologie clinica.
Peter Graaf este psihoterapeut specializat in psihoterapia copilului si adolescentului.
Gerhard Zarbock este psiholog clinician si psihoterapeut specializat in terapia schemelor, terapie cognitiv-comportamentala si terapie dialectic comportamentala.
Pentru copii, notiunea de „schema” este adesea prea abstracta. Terapeutii nu trebuie sa discute neaparat schemele cu pacientii lor, intrucat ele sunt mai putin descriptive si prea cognitive. Insa psihoterapeutii ar trebui sa aiba in minte schemele care activeaza modurile, precum si nevoile fundamentale frustrate, pentru a putea coordona procesul terapeutic. Uneori, chiar si unii copii de varsta scolara mica reusesc sa-si descrie comportamentul si trairile cu ajutorul modurilor. In fond, este vorba doar despre un cuvant ce trebuie invatat: mod = stare. Prin achizitionarea acestui cuvant nou, este deschis drumul spre procesul de a intra in armonie cu propria persoana.
Autorii
Plansetele fiului ei au activat in doamna K. modul Copilului Vulnerabil („El se simte singur pentru ca nu sunt cu el”) si astfel a devenit evident faptul ca doamna K. era afectata de schema Abandonului. Din cauza unei boli respiratorii, ea a trebuit sa suporte, pe vremea cand era copil, o internare in spital de mai multe luni de zile, fara sa aiba sprijinul unei figuri de atasament, intrucat la acea vreme nu se obisnuia internarea unui parinte impreuna cu copilul. Pacienta isi aminteste cum se uita dupa mama ei care se indrepta spre parcare, simtindu-se singura si parasita. Atunci cand ea presupunea seara ca fiul ei nu se poate separa de ea, de fapt, doamna K. isi satisfacea siesi propriile nevoi infantile de apropiere.
Autorii
Categorii librarie online
-Edituri /Promotii
-Cărţi noi
-- 132,00 leiPRP: 150,00 lei (-12%)
- 89,10 leiPRP: 99,00 lei (-10%)
- 33,16 leiPRP: 39,95 lei (-17%)
Promoţii
-- 132,00 leiPRP: 150,00 lei (-12%)
- 89,10 leiPRP: 99,00 lei (-10%)
- 33,16 leiPRP: 39,95 lei (-17%)
RECENZII