Set de autor P. D Uspensky - A patra cale, volumele 1 si 2
DESCRIERE
Setul autorului P. D. Uspensky este format din doua titluri:
- A patra cale. Volumul I
- A patra cale - Volumul 2
Descriere - A patra cale. Volumul I
In "A partea cale" veti descoperii expus clar si riguros sistemul ezoteric initiat de catre Gurdjieff, sistem in care intelepciunea occidentala si cea
orientala sunt complementar si riguros integrate.
Meritul incontestabil a lui Gurdjieff consta in dorinta sa de a actualiza si adapta aceasta invatatura straveche pe structura omului modern, iar meritul
lui Uspenski este ca el a validat prin proprie experienta adevarurile fundamentale revelate de catre maestrul sau, Gurdjieff.
Aceasta carte, impreuna cu "Fragmente dintr-o invatatura necunoscuta", ne readuce in atentie si ne explica in detalui ideile fundamntale ale caii spirituale urmate de Uspenski.
CAPITOLUL 1... 10
La ce se refera sistemul - Studiu psihologic - Omul este incomplet - Studiu lumii si studiu fiintei umane - Principiul scarii - Posibila Evolutie - Studiul de sine - Mai multi "eu" - Divizarea functiilor - Patru stari de constiinta - Auto-observarea - Amintirea de sine -Doua functii superioare - Functionarea anormala a "masinii" -Imaginatia - Minciuna - Lipsa de vointa - Lipsa controlului -Exprimarea emotiilor- neplacute - Emotiile negative - Schimbarile de atitudine -Observarea functiilor - Identificarea - Analiza -Somnul - inchisoare si evadare - Sapte categorii de oameni -Robotizarea - Legea lui Trei -Legea lui Sapte - Iluzii - Nu putem "actiona" - Bine si rau - Moralitate si constiinta - Doar cativa pot evolua.- Influentele de tip A, B si C -Centru magnetic - Noi traim pe o treapta joasa a Universului - Raza Creatiei - Ordine ale legilor.
CAPITOLUL 2... 42
Omul este o fiinta incompleta - El traieste sub nivelul lui normal - Repunerea in valoare a unor vechi valori - "Util" si "daunator" -Iluzii - Omul este adormit - Studiul practic al propriei fiinte -Studiul obstacolelor - Psihologia minciunii - Omul este o masina -Crearea unul "Eu" permanent - Alegoria unui case in dezordine -Rulouri -Tampoane - Amintirea de sine - De ce nu poate fi popular acest sistem - inchisoare - Formularea scopului - A fi liber - Ideea de pacat -Repetarea - Ajutarea umanitatii - Atractie si respingere - Auto-observarea - impartirea a tot ceea ce apartine omului in sapte categorii - Cunoastere si existenta - Relatia dintre acestea - Putem dobandi mai multa cunoastere - Necesitatea transformarii existentei - intelegerea - Functii nocive -Exprimarea emotiilor negative - Discutiile inutile - Deosebirea dintre acest sistem si altele - Niveluri- de existenta - Gandirea in diferite categorii - Pericole ale situatiei prezente.
CAPITOLUL 3... 77
Studiul de sine si perfectionarea fiintei - Starile de constiinta si functiile - Divizarea functiilor - Amintirea de sine - Mecanicitatea - Studiul functiilor celor patru centri - Subdiviziunea centrilor - Atentia - Aparatul formator - Activitatea eronata a centrilor -Patru tipuri de energie - Eliminarea inlantuirilor - Emotiile negative - Modificarea atitudinilor.
CAPITOLUL 4... 110
Limbajul - Diferite diviziuni utilizate de sistem - Esenta si personalitatea - Influentele A, B si C - Centrul magnetic - Centrul magnetic gresit - Seful de departament - Legea accidentalului -Centru de gravitatie - De ce sunt scolile necesare - Din ce este formata o scoala - Ierarhizarea scolilor - Calea fachirului, a calugarului, a yoghinului - A patra cale - Diferenta dintre a patra cale si calea traditionala -Toate caile autentice conduc spre acelasi tel - Nivelul scolii depinde de nivelul studentilor - Cercurile interioare ale umanitatii
CAPITOLUL 5... 146
Posibilitatea de evolutie a omului - Absenta constientizarii -Cunoasterea adevarului - Studiul gradelor de constientizare -Amintirea de sine si auto-observarea - Impasibilitatea de a defini amintirea de sine - Amintirea de sine, metoda de trezire - Atingerea starii de amintire de sine prin intermediul centrului intelectual - Reconstruirea gandurilor - Oprirea gandurilor, metoda
de dobandire a amintirii de sine - Amintirea de sine in stari emotionale puternice - Ignoranta si slabiciunea - Identificarea si lupta impotriva ei - Consideratia interioara si exterioare - Emotiile negative - Pacea din fiinta noastra.
CAPITOLUL 6... 189
intelegerea, prima necesitate a acestui sistem - Relativitatea intelegerii - Cum sa ne marim starea de intelegere - Un nou limbaj - Atitudini corecte si gresite - Diferite atitudini si intelegerea - Necesitatea telului si a directiei - Dificultatea de a descoperi ceea ce dorim - Telurile noastre sunt prea indepartate - Bine si rau - Moralitatea si necesitatea sensului moral - Necesitatea de a descoperi o notiunea reala despre bine si rau - Dezvoltarea starii de constientizare, telul acestui sistem - Observarea contradictiilor - Sistemele tampon, obstacole majore in dezvoltarea starii de constientizare - Pregatirea pentru eliminarea sistemelor tampon - Dizarmonia interioara si fericirea - Necesitatea de a dobandi un echilibru interior - Standarde de comportament - Constientizarea si constiinta - Cum sa recunoastem adevarul - Necesitatea de a fi sinceri cu noi insine - Mecanicitatea.
CAPITOLUL 7... 228
Pluralitatea fiintei si absenta eu-lui permanent - Cinci "intelesuri" ale cuvantului "eu" - Diferitele personalitati, simpatii si antipatii - Personalitati inutile - Centrul magnetic si Seful de Departament -Diviziunea fiintei in "eu" si "D-nul X" - Falsa personalitate - Ce este "eu"? - Studiul falsei personalitati, metoda de a invata "amintirea de sine" - Eforturi de a lupta impotriva falsei personalitati - Nevoia de control - Falsa personalitate si emotiile negative - Ce este demn de incredere in fiinta noastra si ce nu -Suferinta si necesitatea ei - A nu spune "eu" fara discriminare - Falsa personalitate deformeaza ideile sistemului - Caracteristicile esentiale - Necesitatea de a ne cunoaste slabiciunea cea mai puternica - Triada Statica - Evaluarea - Pericolul de a deveni doi - Cristalizarea.
CAPITOLUL 8... 264
Locul omului in lume - Limitarile perceptiilor si a modului nostru de a gandi - A cunoaste inseamna a cunoaste totul - Principiul relativitatii si a scalei ierarhice - Legea lui trei - Patru stari ale materiei, - Noi suntem a treia forta oarba - Legea lui sapte -Octavele ascendente si descendente - Observarea intervalelor - Raza Creatiei - Vointa Absolutului - Raza Creatiei, instrument pentru un nou tip de gandire - Limbajul special - Raza Creatiei privita ca o octava - Viata organica pe Pamant - Hranind Luna -Influentele cosmice - Influenta mecanica a Lunii - Influentele si starea launtrica a fiintei - Influentele planetare si esenta -Eliberarea de sub influenta legilor - Posibilitatea evolutiei - Omul, parte a vietii organice - Studiul legilor - Dreptatea si nedreptatea - Legile de care este influentat omul - A lucra impotriva naturii - Studiul ideilor cosmologice, mijloc pentru dobandirea amintirii de sine - Legea lui trei si creatia - Trei octave si razele lor - Tabelul hidrogenilor - Diferite nivele ale materiei - Octavele laterale - Posibilitatea evolutiei.
Anul aparitiei: 2009
Format: 13X20 cm
Nr. pagini: 304
Descriere - A patra cale - Volumul 2
"Tot ceea ce mai inainte para haotic, neasteptat si accidental, disparea treptat. Incepea sa iasa la iveala un imens plan al Universului. Foarte riguros andit, perfect logic si coerent." - P. D. Uspensky
In lucrearea de fata, P. D. Uspensky, unul dintre cei mai cunoscuti discipoli ai lui Gurdjieff, expune intr-un mod clar si riguros sistemul ezoteric initiat de catre maestrul sau, sistem in care intelepciunea orientala si occidentala sunt complementarea si armonios integrate.
Cuprins:
CAPITOLUL IX... 4
Studiul omului ca fiind o fabrica chimica - Diagrama hranei - Cele trei octave ale hranei si dezvoltarea lor - Primul stadiu cu un soc mecanic - Al doilea stadiu cu un soc constient - Al treilea stadiu cu al doilea soc constient - Valoarea relativa a celor trei hrane - Impresii - Amintirea-de-sine - Carbonul 12 - Rasul - Impresiile bune si rele - Impresiile ca hidrogeni diferiti - Controlul impresiilor - Lucrul asupra MI 12 - Centrii si viteza lor - Centrii superiori si caracteristicile lor - Conectarea cu centrii superiori - Centrii superiori si drogurile - Telepatia - Necesitatea de a creste productia de materii superioare - Energia si stocarea ei - Acumulatorii - Conectarea cu marele acumulator - Cascatul - intreaga munca trebuie concentrata asupra constiintei.
CAPITOLUL X... 36
Noi nu putem "face" - Importanta realizarii adevarului acestei idei - Iluzia de a "face" si ce anume o produce - in viata totul se intampla, dar in munca trebuie sa invatam sa "facem" - Mergand impotriva curentului - "Actiunea" interioara - Un cerc vicios si iesirea din el - Coordonarea centrilor - "Actiunea" incepe cu "non-actiunea" - Controlul interior - Facand imposibilul si ce inseamna aceasta - Punand mai multa presiune in eforturile cuiva - Mintea asupra vointei - Ce este vointa in deplinul sens al cuvantului si ce este vointa noastra? - Vointa noastra ca rezultanta a dorintelor - Conflictul interior si lupta - Renuntarea la vointa - Noi avem doar momente scurte de vointa - Disciplina - Necesitatea amintirii-de-sine - Constientizare inseamna vointa - Scopul ca un factor de control - Necesitatea reintoarcerii constante la problema telului - Vointa-proprie si voluntaritatea? - Frictiunea - Munca impotriva vointei-proprii - Nu se poale face nimic fara scoala? - Necesitatea muncii regulate - Raspantiile - Crearea lunii in fiinta proprie - Centrul de gravitatie - Super-efortul - Ce creeaza stimuli pentru munca.
CAPITOLUL XI... 69
Necesitatea studiului principiilor si metodelor scolare - Trei moduri de lucru - Binele si raul in relatie cu cele trei moduri de lucru - Necesitatea de intelegere - Scopuri si nevoi ale scolii spirituale - Punandu-l pe celalalt in propriul loc - O organizatie este necesara pentru munca practica - Ce este "munca"? - Evaluarea - Munca cu oamenii - Munca pentru scoala - Grija fata de organizatie Tipul corect de oameni - Scoala celei de-a Patra Cai - Atitudinea corecta - Plata - Cum sa platesti? - Centrul gravitatiei - Disciplina - Reguli - Nefacand ceea ce este nenecesar - Abandonul propriilor decizii - Necesitatile pentru intalnire - Socuri in munca scolara - Ideea de alegere - Munca fizica - Cunoasterea scolara - Oameni ai mintii superioare - Pot scolile influenta viata?
CAPITOLUL XII... 108
Necesitatea, de intelegere a ideilor mai importante aii sistemului - Limitarile fiintei - Posibilitatile transformarii fiintei - Casnicul, vagabondul si lunaticul -Hasnamuss - Somnul si posibilitatea de trezire - Realizari si cuvinte - Cum sa cresti atitudinea emotionala - Simtul proportiei - Amintirea-de-sine - A te cunoaste si a te vedea pe sine - A fi serios - Lupta cu obiceiurile - intelegerea mecanicitatii - Eforturile - Studiul-de-sine - Observatia de-sine - Socurile - Cum sa fii mai emotiv? - Punand mai multa presiune in munca - Antrenarea centrului emotional - Emotiile pozitive - Emotiile placute si neplacute - Cresterea evaluarii - Cum apar lucrurile noi - incetineala intelegerii - Ridicand standardul propriu.
CAPITOLUL XIII... 146
Diferitele categorii ale actiunilor umane Modul corect si gresit de folosire a triadelor - Studiul activitatilor umane - Amintirea punctului de plecare - Separarea interioara - invatand cunoasterea falsei personalitati - Mastile - Tampoane si slabiciune - Studiul metodelor - Alarme - Imposibilitatea studierii sistemului din punctul utilitar de vedere - Limbajul filosofic, teoretic si practic - Trei grade scolare - Gandirea corecta - Gandurile lungi si scurte - Rolul intelectului Valori diferite - Curiozitatea corecta si gresita - Atitudinea critica - Influentarea celorlalti - Povestea omului smecher si a Necuratului.
CAPITOLUL XIV... 184
Dificultatile personale - Necesitatea de a gasi cea luai urgenta si mai persistenta dificultate - Emotiile negative, imaginatia, gandirea formala Crearea de noi puncte de vedere - Lupta cu identificarea - Trei categorii de emotii negativa si cum se poate lupta cu ele - Transformarea emotiilor negative - Iritarea - Lenea Starile negative de1 inertie - Diferitele forme de imaginatie - Renuntarea la suferinta - Suferinta voluntara ca cea mai mare forta pe care o avem - Rolul suferintei in viata organica - Omul este special facut pentru, a evolua - Responsabilitatea in munca personala - Necesitatea de a munci pe mai multe linii deodata - Gandirea formatoare si caracteristicile ei - Gandirea asociativa - Nevoia centrilor superiori de a intelege adevarul - Meditatia - Gandirea corecta - Conversatiile imaginare - Diferitele sensuri ale credintei - Viata dupa moarte.
CAPITOLUL XV... 221
Ideea de esoterism - Melotla logica si psihologica de gandire - Explicarea metodei psihologice - Ce implica ideea de esoterism - Anumite tipuri de idei esoterice devin accesibile doar in perioade dificile - Necesitatea de a fi unit - Materialitatea cunoasterii - Cunoasterea inalta si cum difera de cunoasterea obisnuita - Acumulatorii cunoasterii - Scoli - Poate cineva influenta evenimente exterioare? - Studiul vietii - Mari evenimente din viata si influenta lor - Cai subiective si calea obiectiva - Atitudinile ca mijloace de schimbare a influentelor - A fixa valoarea evenimentelor din viata - Disparitia gradata a influentelor de tip B - Motivul descresterii influentei cercurilor esoterice - Lipsa de pregatire - Sistemul si cum este invatat - Diferite trepte - Moartea scolilor si conditiile necesare pentru existenta lor - Legatura sistemului cu crestinismul - A muri si a te naste - Rugaciunea - Sugestii privind studiul Rugaciunii Domnului.
CAPITOLUL XVI ... 256
Idee: de reintoarcere poate fi privita doar ca o teorie - Relatiile diferite ale oamenilor fata de posibilitatea de reintoarcere - Trei stadii succesive - De ce trebuie sa fie limitata posibilitatea receptionarii influentelor de lip C - Amintirea vietilor trecute - Teoria reincarnarii ca o simplificare a ideii de reintoarcere - Imposibilitatea descoperirii dovezii - Suntem limitati de starea fiintei noastre - Diferitele tipuri de esenta ca cel mai puternic argument in favoarea pre-existentei - De ce scolile nu pot reaparea - Studiul reintoarcerii intr-o viata - Reintoarcerea eterna nu este vesnica - Posibilitatea variatiilor - Sansele sunt limitate si timpul scurt - Amintirea-de-sine si reintoarcerea - Personalitatea si reintoarcerea - Studiul mintii copiilor - Originea ideii de reintoarcere - Trei dimensiuni ale timpului - Ideea reintoarcerii si sistemul - Timpul paralel - Limitarile mintii noastre - Tendintele de creste si reintoarcerea - Posibilitatile de intalnire a scolii la o data viitoare - A fi pregatii - Este punctul de plecare acelasi pentru oricine? - Scoala si cererile facute in ea - Moartea esentei - Reintoarcerea si dala mortii - Revenirea evenimentelor din lume - Singurul lucru este acela de a te trezi.
Anul aparitiei: 2011
Format: 13X20 cm
Nr. pagini: 288
Categorii librarie online
-Edituri /Promotii
-Cărţi noi
-- 33,26 leiPRP: 36,96 lei (-10,01%)
- 21,75 leiPRP: 29,00 lei (-25%)
- 34,32 leiPRP: 39,00 lei (-12%)
Promoţii
-- 33,26 leiPRP: 36,96 lei (-10,01%)
- 21,75 leiPRP: 29,00 lei (-25%)
- 34,32 leiPRP: 39,00 lei (-12%)
RECENZII