Rolul comunicarii manageriale in motivarea profesorilor si elevilor - Cibotariu Lucia

DESCRIERE
Consider că oamenii reprezintă cea mai importantă resursă a unei organizaţii şcolare. Studiile de management arată că investiţia în resursele umane aduce beneficii substanţiale pe termen lung. Studiul sociometric pe care l-am propus în lucrare reprezintă o treaptă la intersecţia dintre psihologie şi sociometrie. La nivelul culturii organizaţionale, al comunicării şi al comportamentelor individuale şi colective se vor produce modificări, motiv pentru care managerii trebuie să găsească soluţii pentru situaţiile de criză care pot să apară ca urmare a rezistenţei la schimbare. Starea fiecărui membru al organizaţiei este influenţată de climatul psihosocial din organizaţie, ceea ce conduce la satisfacţie sau insatisfacţie, echilibru sau conflicte, la eficienţă sau ineficienţă.
Cartea este structurată pe trei capitole, după cum urmează:
-capitolul I cuprinde noţiuni despre comunicarea instituţională, referindu-se la direcţii şi forme ale comunicării şi factori de optimizare a comunicării în organizaţie ;în partea a doua a capitolului am prezentat câteva noţiuni legate de dimensiunea strategică a comunicării instituţionale;
-capitolul al II-lea se referă la motivaţie şi performanţă, debutând cu o definire şi o clasificare a acestei noţiuni şi continuând cu trecerea în revistă a principalelor teorii motivaţionale, cum ar fi: şcoala fondată de Frederic Taylor, Abraham Maslow, teoriile X şi Y ale lui McGregor, teoria lui Clayton Alderfer (ERD), teoria bifactorială a lui Herzberg, teoria lui Vroom(a performanţelor aşteptate), modelul motivaţiei de realizare a lui McClelland, teoria echităţii a lui Stacey Adams; am continuat cu o prezentare a integrării diferitelor teorii motivaţionale, conform modelului realizat de Katzell şi Thompson, model care combină teoria nevoilor, teoria aşteptărilor, importanţa stabilirii obiectivelor şi legătura inversă dată de reîntărire; în ultima parte a capitolului al II-lea m-am referit la legătura care există între motivaţie şi performanţă şi am propus câteva modalităţi de creştere a satisfacţiei muncii pentru un profesor;
-în capitolul al III-lea am aplicat un test sociometric colectivului organizaţiei şcolare de care aparţin şi am interpretat rezultatele obţinute; cunoaşterea colectivului de angajaţi ai şcolii reprezintă un factor important în procesul de comunicare managerială;pentru crearea unui colectiv puternic, managerul trebuie să cunoască viaţa grupului, relaţiile interpersonale, prezenţa microgrupurilor, a individualităţilor; din interacţiunea între membrii colectivului iau naştere atitudini de o mare variabilitate, se manifestă atracţii şi respingeri din care rezultă identitatea grupului.
Autoarea
Categorii librarie online
-Edituri /Promotii
-Cărţi noi
-- 42,00 lei
- 49,00 lei
- 17,60 leiPRP: 32,00 lei (-45%)
Promoţii
-- 17,60 leiPRP: 32,00 lei (-45%)
- 13,60 leiPRP: 16,00 lei (-15%)
- 40,46 leiPRP: 44,95 lei (-9,99%)
RECENZII