Resurse si destinatii turistice in Romania - Nicolae Neacsu

DESCRIERE
Turismul, in lume, reprezinta unul dintre cele mai spectaculoase fenomene ce caracterizeaza ultimele decenii ale secolului al XX-lea si inceputul secolului al XXI-lea. Activitate de mare complexitate, cu profunde implicatii economice, sociale, cultural-educative si religioase, turismul in lume a reusit ”sa convietuiasca” cu globalizarea, cu crizele regionale/mondiale si chiar cu actiunile de terorism. Aceasta realitate este demonstrata de cifrele comunicate de Organizatia Mondiala a Turismului (O. M. T.): in anul 2012=1035 milioane sosiri la nivel international (depasirea „pragului psihologic” de 1 miliard sosiri); in anul 2013=1087 milioane sosiri; in anul 2014=1133 milioane sosiri. Aceste cifre releva faptul ca turismul se dezvolta continuu, la nivel mondial, cu diferentieri pe regiuni/tari, ritmurile de crestere fiind mai „domoale” comparativ cu prognozele O. M. T., elaborate si diferentiate cu ani in urma.
Toate tarile lumii au fost inzestrate cu o mare diversitate de resurse naturale, iar popoarele acestor tari au creat de-a lungul existentei lor resursele antropice (cultural-istorice si religioase, tehnico-economice si socio-demografice). Astfel, toate tarile lumii - mari sau mici - in anumite momente se inscriu pe „harta turistica mondiala” prin particularitatile naturale, economico-sociale, istorice, religioase, de limba, cultura si civilizatie, care isi pun amprenta asupra zestrei turistice. Dezvoltarea turismului presupune existenta unui potential turistic care, prin atractivitatea sa, are menirea sa incite si sa asigure integrarea unei zone, regiuni, tari cu vocatie turistica in circuitele interne si internationale si care sa permita accesul turistilor prin amenajari corespunzatoare. Printre componentele potentialului turistic trebuie mentionate, in primul rand, resursele naturale (ex.: frumusetile montane si peisagistice, plajele de pe litoral, factorii de cura din statiunile balneo-climaterice, clima, vegetatia, fauna, alte atractii de interes stiintific, cu caracter de unicat etc.).
Intr-un sens determinant, valorile naturale (asa-numita oferta primara) constituie baza ofertei turistice potentiale a unei zone, considerate ca apte pentru a fi introduse in circuitele turistice. Resursele (valorile) naturale sunt completate cu resursele (valorile) antropice, create de mintea si mana omului (asa-numita oferta turistica secundara), menite sa imbogateasca si sa faciliteze valorificarea durabila a potentialului turistic natural, asigurand premisele transformarii acestei oferte potentiale intr-o oferta turistica efectiva.
Categorii librarie online
-Edituri /Promotii
-Cărţi noi
-- 65,57 leiPRP: 79,00 lei (-17%)
- 27,00 leiPRP: 30,00 lei (-10%)
- 53,00 lei
Promoţii
-- 65,57 leiPRP: 79,00 lei (-17%)
- 27,00 leiPRP: 30,00 lei (-10%)
- 53,95 leiPRP: 65,00 lei (-17%)
RECENZII