Receptarea romanului Baltagul. Repere didactice - Elena Tatiana Dalcu Nastase
PRP: 22,21 lei (-19,99%)
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 17,77 lei
Diferență: 4,44 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Elena Tatiana Dalcu Nastase
ISBN: 9786065836242
Editura: ROVIMED
Anul publicării: 2016
Pagini: 70
Categoria: Sfaturi Practice
DESCRIERE
Mihail Sadoveanu a fost, de la primul contact cu opera sa, scriitorul asupra caruia am simtit mereu nevoia sa revin „ca la apa cea buna”, ca sa folosesc o zicere sadoveniana.
Pe masura ce experienta mea de lectura s-a imbogatit, proportional cu anii pe care i-am lasat in urma, am descoperit, cu o tot mai mare incantare, noi si noi aspecte ale universului artistic inepuizabil, circumscris operei sadoveniene.
Noua grila de lectura aplicata operei lui Sadoveanu a fost pentru mine o binecuvantare, descoperind, prin intermediul ei, nebanuite, pana acum, valori de continut si de expresie sadoveniana.
Am ales sa scriu aceasta lucrare din dorinta de a-i face si pe altii, dar mai ales pe elevi, partasi la bucuria si folosul spiritual al acestui mod de a-l citi pe Sadoveanu, fara ca el sa excluda oricare altul.
Mi-am asumat riscul de a ma ocupa de un scriitor pe care multi il considera perimat si despre care in ultimii ani se vorbeste tot mai putin, preferandu-se„rafuiala” post-mortem cu omul Sadoveanu; si, mai ales, mi-am asumat riscul unei abordari a operei sale dintr-o perspectiva incompatibila cu postmodernismul, care castiga tot mai mult teren, in toate sectoarele vietii literare din zilele noastre.
Am facut acest lucru din convingerea personala, daca imi este permis sa o am, ca, inainte de a fi racordati la tot ceea ce inseamna Europa de azi, trebuie sa fim noi insine, incercand sa regasim profunzimea fiintei noastre nationale.
Sadoveanu ne poate ajuta, pentru ca el este unul dintre cele mai importante repere identitare din cultura noastra.
Lucrarea de fata isi propune sa demonstreze eficienta pe care o au metodele activ-participative in procesul de instruire, plecand de la faptul ca didactica actuala pune accentul pe mobilurile interne (curiozitate, dorinta de a investiga) si pe activitatea din proprie initiativa a elevilor. In consecinta, se acorda prioritate utilizarii unor metode prin care se stimuleaza prelucrarea si sistematizarea informatiilor, producerea de idei originale, reflectia personala.
Am propus un demers didactic modern, conform programelor scolare de ultima generatie. Am experimentat metode de invatare fundamentate pe capacitatea elevului de aplicare a conceptelor operationale in comentarea textului“Baltagul” de Mihail Sadoveanu.
Consider ca autoperfectionarea, adica experimentarea continua a metodelor didactice, plierea pe capacitatile intelectuale ale elevilor, proiectarea corecta a continuturilor de invatare, insusirea unor tehnici cat mai diverse de evaluare si adaptarea continua la noutatile oferite de reforma invatamantului sunt reperele profesionale care trebuie sa ne recomande.
CUPRINS:
ARGUMENT
1.“Baltagul” - roman mitic
2. Traditie si mit in romanul“Baltagul” de Mihail Sadoveanu
3. Importanta si locul disciplinei Limba si literatura romana in gimnaziu
4. Obiectivele generale ale receptarii literaturii in scoala
5. Comprehensiunea si interpretarea textului literar
6. Receptarea textului epic sadovenian“Baltagul”
7. METODELE DIDACTICE
7. 1. CADRUL TEORETIC
7. 2. DESCRIEREA METODELOR. APLICATII
CONCLUZII
BIBLIOGRAFIE
Nr. de pagini: 70
Anul aparitiei: 2016
Pe masura ce experienta mea de lectura s-a imbogatit, proportional cu anii pe care i-am lasat in urma, am descoperit, cu o tot mai mare incantare, noi si noi aspecte ale universului artistic inepuizabil, circumscris operei sadoveniene.
Noua grila de lectura aplicata operei lui Sadoveanu a fost pentru mine o binecuvantare, descoperind, prin intermediul ei, nebanuite, pana acum, valori de continut si de expresie sadoveniana.
Am ales sa scriu aceasta lucrare din dorinta de a-i face si pe altii, dar mai ales pe elevi, partasi la bucuria si folosul spiritual al acestui mod de a-l citi pe Sadoveanu, fara ca el sa excluda oricare altul.
Mi-am asumat riscul de a ma ocupa de un scriitor pe care multi il considera perimat si despre care in ultimii ani se vorbeste tot mai putin, preferandu-se„rafuiala” post-mortem cu omul Sadoveanu; si, mai ales, mi-am asumat riscul unei abordari a operei sale dintr-o perspectiva incompatibila cu postmodernismul, care castiga tot mai mult teren, in toate sectoarele vietii literare din zilele noastre.
Am facut acest lucru din convingerea personala, daca imi este permis sa o am, ca, inainte de a fi racordati la tot ceea ce inseamna Europa de azi, trebuie sa fim noi insine, incercand sa regasim profunzimea fiintei noastre nationale.
Sadoveanu ne poate ajuta, pentru ca el este unul dintre cele mai importante repere identitare din cultura noastra.
Lucrarea de fata isi propune sa demonstreze eficienta pe care o au metodele activ-participative in procesul de instruire, plecand de la faptul ca didactica actuala pune accentul pe mobilurile interne (curiozitate, dorinta de a investiga) si pe activitatea din proprie initiativa a elevilor. In consecinta, se acorda prioritate utilizarii unor metode prin care se stimuleaza prelucrarea si sistematizarea informatiilor, producerea de idei originale, reflectia personala.
Am propus un demers didactic modern, conform programelor scolare de ultima generatie. Am experimentat metode de invatare fundamentate pe capacitatea elevului de aplicare a conceptelor operationale in comentarea textului“Baltagul” de Mihail Sadoveanu.
Consider ca autoperfectionarea, adica experimentarea continua a metodelor didactice, plierea pe capacitatile intelectuale ale elevilor, proiectarea corecta a continuturilor de invatare, insusirea unor tehnici cat mai diverse de evaluare si adaptarea continua la noutatile oferite de reforma invatamantului sunt reperele profesionale care trebuie sa ne recomande.
CUPRINS:
ARGUMENT
1.“Baltagul” - roman mitic
2. Traditie si mit in romanul“Baltagul” de Mihail Sadoveanu
3. Importanta si locul disciplinei Limba si literatura romana in gimnaziu
4. Obiectivele generale ale receptarii literaturii in scoala
5. Comprehensiunea si interpretarea textului literar
6. Receptarea textului epic sadovenian“Baltagul”
7. METODELE DIDACTICE
7. 1. CADRUL TEORETIC
7. 2. DESCRIEREA METODELOR. APLICATII
CONCLUZII
BIBLIOGRAFIE
Nr. de pagini: 70
Anul aparitiei: 2016
Categorii librarie online
-Edituri /Promotii
-Cărţi noi
-- 37,44 leiPRP: 48,00 lei (-22%)
- 32,76 leiPRP: 42,00 lei (-22%)
- 139,00 lei
Promoţii
-- 37,44 leiPRP: 48,00 lei (-22%)
- 32,76 leiPRP: 42,00 lei (-22%)
- 33,25 leiPRP: 35,00 lei (-5%)
RECENZII