Psihologie pentru pregatirea profesorilor - Romulus Craciunescu

Preț: 25,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Romulus Craciunescu
ISBN: 9786061405220
Editura: Editura Universitara Craiova
Anul publicării: 2012
Pagini: 376
Categoria: Psihologie
DESCRIERE
CUPRINS:
PARTEA I. TEME INTRODUCTIVE
Cap. I PSIHIC, PSIHOLOGIE SI PSIHOLOGIE EDUCATIONALA.
I. PSIHICUL - DOMENIU SPECIFIC AL EXISTENTEI: 1. Definirea psihicului 2. Caracteristici si/sau principii explicative ale psihicului 3. Clasificarea fenomenelor psihice
II. PSIHOLOGIA - STIINTA A FENOMENELOR PSIHICE: 1. Definirea psihologiei 2. Metodele psihologiei 3. Ramurile psihologiei
III. PSIHOLOGIA EDUCATIONALA - RAMURA A PSIHOLOGIEI SI OBIECT DE INVATAMANT: 1. Semnificatia termenului si definirea domeniului 2. Activitatea scolara 3. Continutul psihologiei scolare
PARTEA A II-A. ELEMENTE DE PIHOLOGIA DEZVOLTARII SI INVATARII
Cap. II. DEZVOLTAREA PSIHICA, SI INVATAREA UMANA
I. DEZVOLTAREA PSIHICA: 1. Conceptul de dezvoltare psihica 2. Factorii dezvoltarii psihice 3. Caracteristicile generale ale dezvoltarii psihice 4. Caracteristici stadiale ale dezvoltarii psihice. Adolescenta
II. INVATAREA UMANA SI SCOLARA: 1. Conceptul de invatare 2. Tipurile de invatare 3. Procesul invatarii 4. Invatarea scolara 5. Teoriile invatarii si relevanta lor scolara
PARTEA A III-A. PROCESELE PSIHICE - CONDITII ALE INVATARII
Cap. III. PROCESELE PSIHICE SENZORIALE
I. SENZATIILE: 1. Definirea senzatiilor 2. Baza fiziologica 3. Felurile senzatiilor 4. Caracteristicile sensibilitatii senzoriale
II. PERCEPTIA: 1. Definire si caracterizare 2. Fazele procesului perceptiv 3. Caracteristicile perceptiei 4. Felurile perceptiilor 5. Perceptiile complexe
III. REPREZENTARILE: 1. Definire 2. Procesul psihic al reprezentarii 3. Caracteristicile reprezentarilor 4. Felurile reprezentarilor
Cap. IV. PROCESELE PSIHICE INTELECTUALE
I. INTELECTUL: 1. Definirea si caracterizarea intelectului 2. Structura intelectului 3. Dezvoltarea intelectului 4. Nivelul dezvoltarii intelectuale
II. GANDIREA: 1. Definire sicaracterizare 2. Componentele activitatii mintale de gandire 3. Formele de gandire
III. LIMBAJUL: 1. Definire si caracterizare 2. Functiile limbajului 3. Formele limbajului
IV. MEMORIA: 1. Definire si caracterizare generala 2. Relatii interpsihice si caracteristici specifice 3. Procesele si formele memoriei 4. Regulile invatarii eficiente
V. IMAGINATIA: 1. Definire si caracterizare 2. Procedeele imaginatiei 3. Formele imaginatiei
Cap. V. PROCESELE PSIHICE DE ACTIVARE
I. MOTIVATIA: 1. Definire si caracterizare 2. Structura motivatiei 3. Formele motivatiei
II. AFECTIVITATEA: 1. Definitii si caracteristici 2. Psihofiziologia si expresivitatea emotionala 3. Formele afectivitatii
III. ATENTIA: 1. Definitii si caracteristici 2. Felurile atentiei 3. Calitatile atentiei
IV. VOINTA: 1. Definitii si caracteristici 2. Fazele procesului voluntar 3. Calitatile vointei
PARTEA A III-A. DIFERENTE INTERINDIVIDUALE
Cap. VI. PERSONALITATEA
1. Conceptul de personalitate 2. Ternperamentul 3. Aptitudinile 4. Caracterul
Cap. VII. CONSILIEREA SI ORIENTAREA SCOLARA SI PROFESIONALA
1. Consilierea si orientarea 2. Bazele psihoeconomice si sociopedagogice ale orientarii scolare si profesionaIe 3. Definitiile, conceptiile si caracteristicile orientarii scolare si profesionale 4. Continutul, metodele si factorii orientarii scolare si profesionale
Bibliografie generala
PARTEA I. TEME INTRODUCTIVE
Cap. I PSIHIC, PSIHOLOGIE SI PSIHOLOGIE EDUCATIONALA.
I. PSIHICUL - DOMENIU SPECIFIC AL EXISTENTEI: 1. Definirea psihicului 2. Caracteristici si/sau principii explicative ale psihicului 3. Clasificarea fenomenelor psihice
II. PSIHOLOGIA - STIINTA A FENOMENELOR PSIHICE: 1. Definirea psihologiei 2. Metodele psihologiei 3. Ramurile psihologiei
III. PSIHOLOGIA EDUCATIONALA - RAMURA A PSIHOLOGIEI SI OBIECT DE INVATAMANT: 1. Semnificatia termenului si definirea domeniului 2. Activitatea scolara 3. Continutul psihologiei scolare
PARTEA A II-A. ELEMENTE DE PIHOLOGIA DEZVOLTARII SI INVATARII
Cap. II. DEZVOLTAREA PSIHICA, SI INVATAREA UMANA
I. DEZVOLTAREA PSIHICA: 1. Conceptul de dezvoltare psihica 2. Factorii dezvoltarii psihice 3. Caracteristicile generale ale dezvoltarii psihice 4. Caracteristici stadiale ale dezvoltarii psihice. Adolescenta
II. INVATAREA UMANA SI SCOLARA: 1. Conceptul de invatare 2. Tipurile de invatare 3. Procesul invatarii 4. Invatarea scolara 5. Teoriile invatarii si relevanta lor scolara
PARTEA A III-A. PROCESELE PSIHICE - CONDITII ALE INVATARII
Cap. III. PROCESELE PSIHICE SENZORIALE
I. SENZATIILE: 1. Definirea senzatiilor 2. Baza fiziologica 3. Felurile senzatiilor 4. Caracteristicile sensibilitatii senzoriale
II. PERCEPTIA: 1. Definire si caracterizare 2. Fazele procesului perceptiv 3. Caracteristicile perceptiei 4. Felurile perceptiilor 5. Perceptiile complexe
III. REPREZENTARILE: 1. Definire 2. Procesul psihic al reprezentarii 3. Caracteristicile reprezentarilor 4. Felurile reprezentarilor
Cap. IV. PROCESELE PSIHICE INTELECTUALE
I. INTELECTUL: 1. Definirea si caracterizarea intelectului 2. Structura intelectului 3. Dezvoltarea intelectului 4. Nivelul dezvoltarii intelectuale
II. GANDIREA: 1. Definire sicaracterizare 2. Componentele activitatii mintale de gandire 3. Formele de gandire
III. LIMBAJUL: 1. Definire si caracterizare 2. Functiile limbajului 3. Formele limbajului
IV. MEMORIA: 1. Definire si caracterizare generala 2. Relatii interpsihice si caracteristici specifice 3. Procesele si formele memoriei 4. Regulile invatarii eficiente
V. IMAGINATIA: 1. Definire si caracterizare 2. Procedeele imaginatiei 3. Formele imaginatiei
Cap. V. PROCESELE PSIHICE DE ACTIVARE
I. MOTIVATIA: 1. Definire si caracterizare 2. Structura motivatiei 3. Formele motivatiei
II. AFECTIVITATEA: 1. Definitii si caracteristici 2. Psihofiziologia si expresivitatea emotionala 3. Formele afectivitatii
III. ATENTIA: 1. Definitii si caracteristici 2. Felurile atentiei 3. Calitatile atentiei
IV. VOINTA: 1. Definitii si caracteristici 2. Fazele procesului voluntar 3. Calitatile vointei
PARTEA A III-A. DIFERENTE INTERINDIVIDUALE
Cap. VI. PERSONALITATEA
1. Conceptul de personalitate 2. Ternperamentul 3. Aptitudinile 4. Caracterul
Cap. VII. CONSILIEREA SI ORIENTAREA SCOLARA SI PROFESIONALA
1. Consilierea si orientarea 2. Bazele psihoeconomice si sociopedagogice ale orientarii scolare si profesionaIe 3. Definitiile, conceptiile si caracteristicile orientarii scolare si profesionale 4. Continutul, metodele si factorii orientarii scolare si profesionale
Bibliografie generala
Categorii librarie online
-Edituri /Promotii
-Cărţi noi
-- 36,90 leiPRP: 45,00 lei (-18%)
- 47,99 leiPRP: 59,99 lei (-20%)
- 34,32 leiPRP: 39,00 lei (-12%)
Promoţii
-- 36,90 leiPRP: 45,00 lei (-18%)
- 47,99 leiPRP: 59,99 lei (-20%)
- 34,32 leiPRP: 39,00 lei (-12%)
RECENZII