Propovaduirea cuvantului lui Dumnezeu prin imnele liturgice ale bisericii ortodoxe - Valerian Marian
PRP: 40,00 lei (-5%)
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 38,00 lei
Diferență: 2,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Valerian Marian
ISBN: 9786060201144
Editura: MEGA
Anul publicării: 2019
Pagini: 289
Categoria: Religie
DESCRIERE
CUVANT INAINTE
ABREVIERI BIBLIOGRAFICE
INTRODUCERE
I. PROPOVADUIREA CUVANTULUI LUI DUMNEZEU PRIN IMNELE LITURGICE ALE BISERICII ORTODOXE
1. 1. Propovaduirea Cuvantului lui Dumnezeu si importanta sa in iconomia mantuirii
1. 1. 1. Cuvantul, darul Creatorului
1. 1. 2. Puterea Cuvantului lui Dumnezeu si functia Sa revelatoare
1. 1. 3. Propovaduirea Cuvantului lui Dumnezeu – misiune sfanta a Bisericii
1. 1. 4. Dimensiunea cultica a propovaduirii Cuvantului lui Dumnezeu
1. 1. 4. 1. Cuvantul in cultul Bisericii Ortodoxe
1. 1. 4. 2. Liturghia Cuvantului sau Taina Cuvantului
1. 1. 4. 3. Desavarsirea Euharistica a Cuvantului
1. 2. Imnele liturgice ale Bisericii Ortodoxe – mijloc de propovaduire a dreptei credinte
1. 2. 1. Notiunea de imn. Imnul liturgic
1. 2. 2. Folosirea imnelor in cultul primelor secole crestine
1. 2. 3. Imnele liturgice – parte integranta a cultului Bisericii Ortodoxe
1. 2. 4. Imnele liturgice ale Bisericii Ortodoxe – mijloc de cunoastere si insusire a adevarurilor de credinta
1. 1. Propovaduirea Cuvantului lui Dumnezeu si importanta sa in iconomia mantuirii
1. 1. 1. Cuvantul, darul Creatorului
1. 1. 2. Puterea Cuvantului lui Dumnezeu si functia Sa revelatoare
1. 1. 3. Propovaduirea Cuvantului lui Dumnezeu – misiune sfanta a Bisericii
1. 1. 4. Dimensiunea cultica a propovaduirii Cuvantului lui Dumnezeu
1. 1. 4. 1. Cuvantul in cultul Bisericii Ortodoxe
1. 1. 4. 2. Liturghia Cuvantului sau Taina Cuvantului
1. 1. 4. 3. Desavarsirea Euharistica a Cuvantului
1. 2. Imnele liturgice ale Bisericii Ortodoxe – mijloc de propovaduire a dreptei credinte
1. 2. 1. Notiunea de imn. Imnul liturgic
1. 2. 2. Folosirea imnelor in cultul primelor secole crestine
1. 2. 3. Imnele liturgice – parte integranta a cultului Bisericii Ortodoxe
1. 2. 4. Imnele liturgice ale Bisericii Ortodoxe – mijloc de cunoastere si insusire a adevarurilor de credinta
II. ASPECTE ALE VIETII SI OPEREI SFANTULUI IOAN DAMASCHIN
2. 1. Viata Sfantului Ioan Damaschin
2. 2. Opera Sfantului Ioan Damaschin
2. 2. 1. Opere dogmatice
2. 2. 2. Opere polemice
2. 2. 3. Opere exegetice sau hermeneutice
2. 2. 4. Opere moral-ascetice
2. 2. 5. Opere oratorice
2. 2. 6. Opere poetice sau imnografice
2. 3. Creatia imnografica a Sfantului Ioan Damaschin prezenta in cartile de cult actuale
2. 1. Viata Sfantului Ioan Damaschin
2. 2. Opera Sfantului Ioan Damaschin
2. 2. 1. Opere dogmatice
2. 2. 2. Opere polemice
2. 2. 3. Opere exegetice sau hermeneutice
2. 2. 4. Opere moral-ascetice
2. 2. 5. Opere oratorice
2. 2. 6. Opere poetice sau imnografice
2. 3. Creatia imnografica a Sfantului Ioan Damaschin prezenta in cartile de cult actuale
III. INVATATURA DESPRE DUMNEZEU REFLECTATA IN IMNELE LITURGICE ALE SFANTULUI IOAN DAMASCHIN
3. 1. Dumnezeu – Treime in imnele liturgice ale Sfantului Ioan Damaschin
3. 1. 1. Unime si Treime. „Unimea cea cinstita. n Treime”
3. 1. 2. Trei Ipostasuri „. n despartire ne. mpartite”
3. 1. 3. „O fire, o vointa si o lucrare. n Treime”
3. 2. Invatatura despre Dumnezeu Tatal in creatia imnografica a Sfantului Ioan Damaschin
3. 2. 1. „Tatal cel fara de. nceput”
3. 2. 2. Dumnezeu – Tatal, principiul Unitatii
3. 2. 3. „. ncepatorul luminii” – perspectiva creationista
3. 3. Hristologia imnelor Sfantului Ioan Damaschin
3. 3. 1. Dumnezeirea Fiului
3. 3. 1. 1. Fiul – „deofiinta (ὁμοούσιος) cu Tatal si cu Sfantul Duh”
3. 3. 1. 2. Iisus Hristos – „Acelasi ieri si astazi si. n veci”
3. 3. 1. 3. Cuvantul „prin Care toate s-au facut” si „se pazesc neclintite”
3. 3. 2. Fiul – „chipul Tatalui” („εἰκὼν τοῦ Πατρὸς”)
3. 3. 3. Taina Intruparii. Dumnezeu „pentru oameni S-a. mbracat. n Om”
3. 3. 3. 1. Intruparea, „uimitoare taina”
3. 3. 3. 2. Intruparea ca opera a Sfintei Treimi
3. 3. 4. Hristos – Dumnezeu adevarat si Om adevarat
3. 3. 4. 1. „Unul-Nascut,. n doua firi”
3. 3. 4. 2. Hristos Cel „fara de pacat”
3. 3. 5. Taina Chenozei. „Plecatu-Si-a crestetul Cel ce a plecat cerurile”
3. 3. 6. Moartea si Invierea Domnului
3. 3. 6. 1. Taina Crucii sau „rastignirea cea de bunavoie”
3. 3. 6. 2. „. n cele mai de jos ale pamantului”
3. 3. 6. 3. Invierea. „Lumina cea fara de ani” Care „din mormant a stralucit”
3. 3. 7. Mantuirea. „Zidirea cea din nou a neamului pamantesc”
3. 3. 7. 1. Hristos ne-a adus „bogatie de. ndumnezeire”
3. 3. 7. 2. Mantuitorul „din moarte la viata” ne-a trecut pe noi
3. 3. 7. 3. „. mparatiei lui Hristos sa ne. mpartasim”
3. 4. Pnevmatologia in imnele liturgice ale Sfantului Ioan Damaschin
3. 4. 1. Sfantul Duh – „Cel ce purcede de la Tatal”
3. 4. 2. Duhul – „chipul Fiului” („εἰκὼν τοῦ Υἱοῦ”)
3. 4. 3. Sfantul Duh si sfintirea omului
3. 1. Dumnezeu – Treime in imnele liturgice ale Sfantului Ioan Damaschin
3. 1. 1. Unime si Treime. „Unimea cea cinstita. n Treime”
3. 1. 2. Trei Ipostasuri „. n despartire ne. mpartite”
3. 1. 3. „O fire, o vointa si o lucrare. n Treime”
3. 2. Invatatura despre Dumnezeu Tatal in creatia imnografica a Sfantului Ioan Damaschin
3. 2. 1. „Tatal cel fara de. nceput”
3. 2. 2. Dumnezeu – Tatal, principiul Unitatii
3. 2. 3. „. ncepatorul luminii” – perspectiva creationista
3. 3. Hristologia imnelor Sfantului Ioan Damaschin
3. 3. 1. Dumnezeirea Fiului
3. 3. 1. 1. Fiul – „deofiinta (ὁμοούσιος) cu Tatal si cu Sfantul Duh”
3. 3. 1. 2. Iisus Hristos – „Acelasi ieri si astazi si. n veci”
3. 3. 1. 3. Cuvantul „prin Care toate s-au facut” si „se pazesc neclintite”
3. 3. 2. Fiul – „chipul Tatalui” („εἰκὼν τοῦ Πατρὸς”)
3. 3. 3. Taina Intruparii. Dumnezeu „pentru oameni S-a. mbracat. n Om”
3. 3. 3. 1. Intruparea, „uimitoare taina”
3. 3. 3. 2. Intruparea ca opera a Sfintei Treimi
3. 3. 4. Hristos – Dumnezeu adevarat si Om adevarat
3. 3. 4. 1. „Unul-Nascut,. n doua firi”
3. 3. 4. 2. Hristos Cel „fara de pacat”
3. 3. 5. Taina Chenozei. „Plecatu-Si-a crestetul Cel ce a plecat cerurile”
3. 3. 6. Moartea si Invierea Domnului
3. 3. 6. 1. Taina Crucii sau „rastignirea cea de bunavoie”
3. 3. 6. 2. „. n cele mai de jos ale pamantului”
3. 3. 6. 3. Invierea. „Lumina cea fara de ani” Care „din mormant a stralucit”
3. 3. 7. Mantuirea. „Zidirea cea din nou a neamului pamantesc”
3. 3. 7. 1. Hristos ne-a adus „bogatie de. ndumnezeire”
3. 3. 7. 2. Mantuitorul „din moarte la viata” ne-a trecut pe noi
3. 3. 7. 3. „. mparatiei lui Hristos sa ne. mpartasim”
3. 4. Pnevmatologia in imnele liturgice ale Sfantului Ioan Damaschin
3. 4. 1. Sfantul Duh – „Cel ce purcede de la Tatal”
3. 4. 2. Duhul – „chipul Fiului” („εἰκὼν τοῦ Υἱοῦ”)
3. 4. 3. Sfantul Duh si sfintirea omului
IV. INVATATURA DESPRE MAICA DOMNULUI IN CREATIA IMNOGRAFICA A SFANTULUI IOAN DAMASCHIN
4. 1. Sfantul Ioan Damaschin, „psalmistul dogmei Θεοτόκος”
4. 2. „Vestitorul cel cinstit al Fecioarei”
4. 2. 1. Ingerul, „slujitorul lui Dumnezeu”
4. 2. 2. „Tainuitorii. ntruparii”
4. 3. „. ndreptatoarea stramoasei” sau Noua Eva
4. 4. Nasterea „cea mai presus de cuget”, „din Duhul cel dumnezeiesc”
4. 5. Maica Domnului – Pururea Fecioara (ἀειπάρθενος)
4. 5. 1. Fecioria inainte de nastere
4. 5. 2. Fecioria in nastere
4. 5. 3. Fecioria dupa nastere
4. 6. Maica Domnului – „mai. nalta decat cerurile”
4. 7. „Nadejdea celor deznadajduiti”
4. 1. Sfantul Ioan Damaschin, „psalmistul dogmei Θεοτόκος”
4. 2. „Vestitorul cel cinstit al Fecioarei”
4. 2. 1. Ingerul, „slujitorul lui Dumnezeu”
4. 2. 2. „Tainuitorii. ntruparii”
4. 3. „. ndreptatoarea stramoasei” sau Noua Eva
4. 4. Nasterea „cea mai presus de cuget”, „din Duhul cel dumnezeiesc”
4. 5. Maica Domnului – Pururea Fecioara (ἀειπάρθενος)
4. 5. 1. Fecioria inainte de nastere
4. 5. 2. Fecioria in nastere
4. 5. 3. Fecioria dupa nastere
4. 6. Maica Domnului – „mai. nalta decat cerurile”
4. 7. „Nadejdea celor deznadajduiti”
V. ANTROPOLOGIA IMNELOR LITURGICE ALE SFANTULUI IOAN DAMASCHIN
5. 1. Omul, „plasmuit dupa chipul si dupa asemanarea” lui Dumnezeu
5. 2. Rai si caderea din Rai
5. 2. 1. „Locuinta vrednica de cel facut dupa chipul lui Dumnezeu”
5. 2. 2. „Adam cel stricat” („φθαρέντα Αδάμ”)
5. 3. Sfintenia ca dar dumnezeiesc si realizare umana
5. 4. „. nvredniceste-ne pe noi de. mparatia Ta”
5. 4. 1. Sensul tainic al mortii
5. 4. 2. „. mparatia tuturor veacurilor”
5. 1. Omul, „plasmuit dupa chipul si dupa asemanarea” lui Dumnezeu
5. 2. Rai si caderea din Rai
5. 2. 1. „Locuinta vrednica de cel facut dupa chipul lui Dumnezeu”
5. 2. 2. „Adam cel stricat” („φθαρέντα Αδάμ”)
5. 3. Sfintenia ca dar dumnezeiesc si realizare umana
5. 4. „. nvredniceste-ne pe noi de. mparatia Ta”
5. 4. 1. Sensul tainic al mortii
5. 4. 2. „. mparatia tuturor veacurilor”
CONCLUZII
THE PREACHING OF GOD’S WORD THROUGH THE LITURGICAL HYMNS OF THE ORTHODOX CHURCH. THE HYMNOGRAPHIC WORK OF SAINT JOHN OF DAMASCUS IN THE CURRENT BOOKS OF WORSHIP. SUMMARY
BIBLIOGRAFIE
Categorii librarie online
-Edituri /Promotii
-Cărţi noi
-- 47,88 leiPRP: 50,40 lei (-5%)
- 47,88 leiPRP: 50,40 lei (-5%)
- 16,00 lei
Promoţii
-- 47,88 leiPRP: 50,40 lei (-5%)
- 47,88 leiPRP: 50,40 lei (-5%)
- 80,10 leiPRP: 89,00 lei (-10%)
RECENZII