Prefata de Adrian Neculau
„Editia de fata s-a impus ca urmare a revizuirii unor secvente de continut prin clarificari, adaugirea unor elemente sau paragrafe noi, excluderea unor pasaje ce nu mai erau de actualitate, avand in vedere mutatii si accente recente privind atat esafodajul conceptual de baza, cat si schimbarile normative survenite intre timp. Experientele educationale din ultimii ani ne-au determinat sa integram si alte cadre teoretice, sa descriem cai si strategii didactice noi, sa deschidem orizonturi ale problematizarii sau sa oferim sugestii rezolutive in consens cu actualele provocari. De aceea, am dezvoltat noi teme de discutie, de neconceput cu trei decenii in urma, iar pe unele dintre cele vechi am incercat sa le aducem la zi. Actuala editie pastreaza stilistica si structura dezvoltate in precedentele editii, propunand si alte fante teoretice ce pot fi abordate sau extinse, cu siguranta, in continuare.” (Constantin Cucos)
Constantin Cucos s-a nascut in localitatea Osoi-Comarna, judetul Iasi, in 1958. Este absolvent al Facultatii de Filosofie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi, promotia 1985. In 1994 a obtinut titlul de doctor in stiintele educatiei la universitatea ieseana, cu o lucrare de filosofia educatiei. Este profesor universitar in cadrul Facultatii de Psihologie si Stiinte ale Educatiei si director al Departamentului pentru Pregatirea Personalului Didactic din cadrul Universitatii „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi. Lucrari publicate: Pedagogie si axiologie (Editura Didactica si Pedagogica R. A., 1995), Educatia religioasa. Continut si forme de realizare (Editura Didactica si Pedagogica, 1996), Minciuna, contrafacere, simulare. O abordare psihopedagogica (Editura Polirom, 1997), Educatia religioasa. Repere teoretice si metodice (Editura Polirom, 1999; editia a II-a, 2009), Educatia. Dimensiuni culturale si interculturale (Editura Polirom, 2000), Pedagogie (Editura Polirom, 2000; editia a II-a, 2002; editia a III-a, 2014), Timp si temporalitate in educatie. Elemente pentru un management al timpului scolar (Editura Polirom, 2002), Informatizarea in educatie. Aspecte ale virtualizarii formarii (Editura Polirom, 2006), Teoria si metodologia evaluarii (Editura Polirom, 2008), Educatia. Iubire, edificare, desavirsire (Editura Polirom, 2008), Educatia. Experiente, reflectii, solutii (Editura Polirom, 2013), Educatia estetica (Editura Polirom, 2014), Educatia. Reintemeieri, dinamici, prefigurari (Editura Polirom, 2017). Este autor a peste 200 de studii in volume colective sau reviste de specialitate. Domenii de competenta: filosofia educatiei, pedagogia culturii, educatia religioasa, pedagogia interculturala.
RECENZII