Literatura romana, clasa a 8-a. Ghid practic de decodare a textelor din toate manualele scolare - Stefan M. Ilinca
PRP: 15,00 lei (-25%)
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 11,25 lei
Diferență: 3,75 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Stefan M. Ilinca, F. Denolanu
ISBN: 9786068271231
Editura: Andreas
Anul publicării: 2014
Pagini: 336
Format: 13x20
Categoria: Auxiliare scolare
DESCRIERE
Prin prezenta lucrare intenţionăm să dăm posibilitatea elevului să descopere (singur) minunăţiile care se ascund sub slova literaturii, dar asta nu se poate face decât lucrând, încercând, exersând. În toată activitatea noastră, ne-am condus după un principiu simplu: elevul nu se poate forma DECAT prin efort propriu, la care se adaugă factori auxiliari: manuale, profesori, surse de informaţii etc.; altfel, vor rezulta niste roboţei, semidocţi sau zerodocţi. De ce INSTRUIRE prin EVALUARE? Cerinta (de regula) este formulată în termeni evaluativi, dar poate fi citită şi în registru instructiv, pentru că formularea este în aşa fel realizată, încât "strecoară" elemente informative de cele mai multe ori, cerinţele (chiar dacă nu vor fi rezolvate) conţin o trainică şi utilă sursă de informaţie (V. N. fonetic) BENEFICII: [a] pentru profesor: profesorul alege textul potrivit (gen, specie, personaj, moduri de expunere etc.), poate organiza discuţii, mese rotunde pe anumite teme; alcătuieşte rapid lista cerinţelor, temelor pentru acasă etc. [b] pentru elev: are posibilitatea să înveţe cum se poate pătrunde în tainele, frumuseţea literaturii. VOCABULARUL: Lipsa performanţelor este cauzată de saracia unui vocabular adecvat (cantitativ şi calitatv), de aceea s-a folosit un limbaj cu standarde mai ridicate, având convingerea ca noile cuvinte, necunoscute sunt o sursă sigură pentru îmbogăţirea vocabularului, dacă se apelează la profesor, dacă se foloseşte glosarul oferit sau un dictionar explicativ [V. conceptele estetice, care nu se studiază în gimnaziu (excepţie - comicul), dar vor trezi interesul celor dornici să aibă un vocabular mai bogat] De aceea, limbajul folosit în lucrare (în mod intenţionat) este, adeseori, peste nivelul anului de studiu, apelând la anumite tehnici pentru a-l face accesibil elevilor: un glosar la sfârşit, formularea facută în aşa fel, încât să reiasă - din context - sensul cuvântului etc. GLOSARUL În glosar, cuvintele noi, necunoscute sunt date (ca în orice dicţionar), în ordine alfabetică, iar în corpul lucrării sunt marcate cu asterisc de fiecare dată când apar; s-a trecut doar termenul mai important dintr-o familie de cuvinte, ex. ambiguitate (nu ambiguu, ambiguiza, ambiguizare etc.) CERINŢE, ITEMI, SARCINI DE LUCRU: Partea I (cerinţele formulate la cele 10 niveluri) se va relua cu [1] adăugări (în funcţie de treapta de studiu) şi la clasele următoare (VI, VII, VIII), [2] modificări de conţinut (în sensul de ridicare a nivelului de exprimare), tot conform treptei de studiu. Cerinţele: 1. vizează toate treptele de performanţă: începători, ageamii, iniţiaţi, talentaţi, performanţi, olimpici; 2. urmăresc dezvoltarea gândirii proprii, nu şabloane luate de ici-de colo; 3. libertatea, un drum propriu (îndeosebi itemii axati pe "exprimă-ţi părerea despre...", dar şi celelalte sarcini de lucru); Felul cum e formulată cerinţa justifică deplin subtitlul lucrării (INSTRUIRE prin EVALUARE) în sensul că SE CERE, dar SE şi OFERĂ, acesta fiind -de fapt - şi principiul de bază al lucrării: încercând să rezolve [!! EVALUARE!!] nişte cerinţe (itemi, teme etc.), elevul va învăţa [!! INSTRUIRE!!], pentru că are nevoie de documentare, de cercetare, de acumulare, de apropriere a unor termeni, a unor informaţii pe baza cărora va rezolva cerinţa respectivă. PUNCTE forte ale lucrării - Itemii în care se cere să explice anumite idei generale... - Ideea de a cere (!! fără a numi) elemente prin care se vor defini (în clasele următoare) anumite părţi de propoziţie sau propoziţii subordonate. Să argumenteze ideea că [ex. o specie anume, cum ar fi DOINA]... şi urmează toate elementele definitorii ale speciei respective] -Exprimă-ţi părerea despre ideea/ ideile [...] şi urmează o suită de idei ale specialiştilor despre problema respectivă (conţinută în cerinţă); un astfel de item poate fi un mic studiu de caz/ de problemă; despre comunicarea în arta dramatică] STRUCTURA LUCRARII NIVELURI / DOMENII de abordare a textului literar Genuri literare Specii literare Personajul Compoziţia, structura operei literare Prozodie Moduri de expunere Momentele subiectului Mijloace / procedee artistice Figuri de stil / tropi Elemente de estetică Interferenţe cu alte arte EMINESCIANA E. P. C. (c. c.)
Categorii librarie online
-Edituri /Promotii
-Cărţi noi
-- 15,20 leiPRP: 19,00 lei (-20%)
- 15,20 leiPRP: 19,00 lei (-20%)
- 15,20 leiPRP: 19,00 lei (-20%)
Promoţii
-- 15,20 leiPRP: 19,00 lei (-20%)
- 15,20 leiPRP: 19,00 lei (-20%)
- 15,20 leiPRP: 19,00 lei (-20%)
RECENZII