Jocul matematic in activitatea prescolarului - Anisoara Burca
PRP: 9,63 lei (-20,04%)
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 7,70 lei
Diferență: 1,93 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Anisoara Burca
ISBN: 9786065831896
Editura: ROVIMED
Anul publicării: 2011
Pagini: 40
DESCRIERE
Cunoscand faptul ca jocul este activitatea fundamentala in gradinita, este firesc ca acesta sa fie valorificat la maximum si in predarea matematicii.
Jocul didactic este indicat sa fie folosit in activitatile matematice deoarece notiunile de numar si de operatii cu numere sunt abstracte.
Folosirea lui in predarea matematicii ofera numeroase avantaje pedagogice, dintre care:
-constituie o admirabila modalitate de a-i determina pe copii sa participe activ la activitate
-antreneaza atat copiii timizi cat si pe cei slabi
-dezvolta spiritul de cooperare
-dezvolta la copii iscusinta, spiritul de observatie, ingeniozitatea, inventivitatea
-constituie o tehnica atractiva de explorare a realitatii.
Continutul jocului didactic matematic este format din cunostintele pe care copiii si le-au insusit in celelalte activitati. Sensul principal al jocului si atractia pentru el, se leaga direct de rezolvarea sarcinilor didactice care apar sub forma unor probleme de gandire: denumire, recunoastere, comparatie, ghicire, etc ( exemplu: sa denumeasca grupa de obiecte, sa ghiceasca ce piesa a pipait in saculetul cu surprize). Regulile jocului arata copiilor cum sa rezolve sarcina didactica, ele fiind conditionate de continut si de sarcina didactica. Elementele de joc fac ca rezolvarea sarcinii sa fie placuta si atractiva pentru copii.
Valoarea practica a jocului didactic matematic consta in faptul ca, in procesul desfasurarii lui, copilul are posibilitatea aplicarii cunostintelor insusite, exersarii deprinderilor si priceperilor formate. Jocul didactic cuprinde urmatoarele laturi constitutive: continut, sarcina didactica, reguli de joc, elemente de joc.
Desfasurarea jocului didactic are in vedere prezentarea si familiarizarea copiilor cu jocul didactic, antrenarea lor la o participare cat mai vie si eficienta, de fapt jocul se insuseste pe masura ce este jucat.
Cerintele si metodica desfasurarii unui joc didactic sunt:
a) introducerea in activitate
b) prezentarea si intuirea materialului
c) anuntarea temei activitatii
d) explicarea si demonstrarea jocului
e) executarea jocului didactic de catre copii
f) complicarea jocului didactic
g) incheierea jocului didactic.
Educatoarea urmareste ca elementele de joc sa se integreze firesc in desfasurarea jocului si se stabilesc criteriile de performanta.
Incheierea jocului este etapa in care copiii sunt apreciati in functie de
evolutia lor, se formuleaza concluzii asupra modului cum s-au respectat regulile de joc, cum s-au executat sarcinile, de catre fiecare copil sau echipa, se stabilesc castigatorii.
In incheiere, se repeta, eventual, denumirea jocului executat si scopul sau.
Jocul didactic este indicat sa fie folosit in activitatile matematice deoarece notiunile de numar si de operatii cu numere sunt abstracte.
Folosirea lui in predarea matematicii ofera numeroase avantaje pedagogice, dintre care:
-constituie o admirabila modalitate de a-i determina pe copii sa participe activ la activitate
-antreneaza atat copiii timizi cat si pe cei slabi
-dezvolta spiritul de cooperare
-dezvolta la copii iscusinta, spiritul de observatie, ingeniozitatea, inventivitatea
-constituie o tehnica atractiva de explorare a realitatii.
Continutul jocului didactic matematic este format din cunostintele pe care copiii si le-au insusit in celelalte activitati. Sensul principal al jocului si atractia pentru el, se leaga direct de rezolvarea sarcinilor didactice care apar sub forma unor probleme de gandire: denumire, recunoastere, comparatie, ghicire, etc ( exemplu: sa denumeasca grupa de obiecte, sa ghiceasca ce piesa a pipait in saculetul cu surprize). Regulile jocului arata copiilor cum sa rezolve sarcina didactica, ele fiind conditionate de continut si de sarcina didactica. Elementele de joc fac ca rezolvarea sarcinii sa fie placuta si atractiva pentru copii.
Valoarea practica a jocului didactic matematic consta in faptul ca, in procesul desfasurarii lui, copilul are posibilitatea aplicarii cunostintelor insusite, exersarii deprinderilor si priceperilor formate. Jocul didactic cuprinde urmatoarele laturi constitutive: continut, sarcina didactica, reguli de joc, elemente de joc.
Desfasurarea jocului didactic are in vedere prezentarea si familiarizarea copiilor cu jocul didactic, antrenarea lor la o participare cat mai vie si eficienta, de fapt jocul se insuseste pe masura ce este jucat.
Cerintele si metodica desfasurarii unui joc didactic sunt:
a) introducerea in activitate
b) prezentarea si intuirea materialului
c) anuntarea temei activitatii
d) explicarea si demonstrarea jocului
e) executarea jocului didactic de catre copii
f) complicarea jocului didactic
g) incheierea jocului didactic.
Educatoarea urmareste ca elementele de joc sa se integreze firesc in desfasurarea jocului si se stabilesc criteriile de performanta.
Incheierea jocului este etapa in care copiii sunt apreciati in functie de
evolutia lor, se formuleaza concluzii asupra modului cum s-au respectat regulile de joc, cum s-au executat sarcinile, de catre fiecare copil sau echipa, se stabilesc castigatorii.
In incheiere, se repeta, eventual, denumirea jocului executat si scopul sau.
Categorii librarie online
-Edituri /Promotii
-Cărţi noi
-- 26,95 leiPRP: 29,95 lei (-10,02%)
- 89,10 leiPRP: 99,00 lei (-10%)
- 37,44 leiPRP: 48,00 lei (-22%)
Promoţii
-- 63,84 leiPRP: 79,80 lei (-20%)
- 63,84 leiPRP: 79,80 lei (-20%)
- 36,00 leiPRP: 45,00 lei (-20%)
RECENZII