Contact: 0724.900.100 / 0736.361.210

Formarea prin transformare. Dincolo de prelegeri - Harold D. Stolovitch

PRP: 49,00 lei (-26%)
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 36,26 lei
Diferență: 12,74 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
ISBN: 9786064002907
Editura:
Anul publicării: 2017
Pagini: 432
Format: 145 x 205 mm
Categoria: Stiinte

DESCRIERE

Plecand de la exercitii si instrumente accesibile si bazandu-se pe cercetari recente din stiintele educatiei, autorii propun un model generic in 5 pasi pentru crearea de programe eficiente de formare, in care invatarea sa nu mai constea in prelegeri anoste, ci sa creeze, in mod interactiv, noi competente, esentiale in meseria cursantului. In plus, autorii americani descriu 25 de activitati de consolidare si aplicare a celor invatate si ofera sfaturi utile pentru o testare relevanta a cursantilor si pentru folosirea celor mai adecvate strategii cognitive de invatare. De asemenea, profesorii si trainerii vor gasi informatii de ultima ora legate de avantajele si eventualele capcane ale folosirii noilor tehnologii si ale e-learningului. Cartea reprezinta, asadar, ghidul ideal pentru toti specialistii din domeniul formarii profesionale.
 
O societate educata este una in care invatarea devin in mod autentic un obicei pe care il practicam pe tot parcursul vietii. Adultii decid sa acceseze experiente de invatare atunci cand, printre altele, invatarea este valorizata social, atunci cand cunoasterea este apreciata ca fiind un capital fundamental in viata si in cariera profesionala. Acest volum ne arata, intr-o maniera foarte practica, in ce mod putem genera programe motivante de formare si dezvoltare profesionala pentru adulti, aratand ca performanta poate sa apara atunci cand formatorii sunt nu doar inspirati, ci mai ales foarte competenti. Este o carte foarte valoroasa pentru orice facilitator sau designer de experiente de invatare pentru adulti.
-– Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
 

Harold D. Stolovitch, profesor emerit al Universitatii din Montreal, este autorul a peste 300 de articole, rapoarte, capitole de carte si volume, dedicate motivarii si performantei la locul de munca. 
 
Erica J. Keeps, mentor si formator, este directorul companiei HSA Learning & Performance Solutions din Los Angeles. 
 
Marc J. Rosenberg este consultant in management si autor al unor carti de succes despre e-learning.

Cuprins
Prefata (2011)
Sectiunea intai. Beneficiarii formarii. Ce ne spun cercetarile in domeniu

Capitolul 1 Nu este usor sa inveti (mai ales atunci cand ti se pun foarte multe piedici)
Despre ce trateaza cartea de fata?
Capitolul 2 Prezentarea catorva „termeni familiari"
Vocabularul de baza. Terminologia specifica domeniului
Cele doua principii cheie. „Crezul" unui
formator (instructor, educator)
Instruire fata in fata sau mediata de tehnologie?
E totuna
Ce contine cartea de fata si de ce?
Capitolul 3 Beneficiarul formarii
Ce este invatarea?
Cum invatam. Simturile, filtrele perceptuale si memoria
Filtrarea stimulilor — Trunchiul cerebral, sistemul nervos autonom si sistemul endocrin
Memoria de scurta durata — capacitate si durata
Memoria de lunga durata — capacitate si durata
Ce insemnatate au toate acestea pentru beneficiari… si pentru formatori?
Sectiunea a doua. Ce trebuie sa stii pentru a deveni un formator mai bun
Capitolul 4 Cum ii facem pe cursanti sa invete
Cele doua tipuri de cunoastere: cunoasterea declarativa si cea procedurala
Aspectele cheie ale procesului de invatare
Adaptarea la diferentele privind aptitudinea pentru invatare, achizitiile anterioare si motivatia
Capitolul 5 Principiile educatiei adultilor
Cursurile de buna calitate si cele de slaba calitate
Patru principii cheie ale educatiei adultilor
Concluzia in ceea ce priveste principiile educatiei adultilor
Capitolul 6 Un model in cinci pasi pentru crearea unor programe de formare reusite
Sase principii universale provenite din cercetarile in domeniul educatiei
Un model universal pentru organizarea oricarui tip de lectie
Proiectarea programului de formare
Scenariul didactic al cursului de formare
Utilizarea modelului in cinci pasi pentru adaptarea cursurilor de formare deja existente
Recapitularea modelului in cinci pasi
Capitolul 7 Cum ii facem pe cursanti sa retina continutul predat
Metacognitia — mecanismele executive de control al invatarii
Strategiile cognitive. Cum facem ca procesul de invatare sa fie mai rapid, mai eficient si mai
putin costisitor

Sectiunea a treia. Cum sa aplicam cunostintele insusite. Valorificarea cercetarilor din domeniul educatiei
Capitolul 8 Perspective asupra formarii profesionale si diverse activitati didactice
Principalele patru tipuri de formare profesionala
Cum sa imbinam cele patru tipuri de formare profesionala
25 de activitati de formare utile
Recapitularea activitatilor de formare
In incheierea capitolului despre formarea activa
Capitolul 9 Testare sau examinare? In ce consta diferenta?
Ce am vrut sa demonstram prin asta?
Testarile in comparatie cu examenele
Cum sa procedez pentru a crea teste?
Crearea de teste
Sectiunea a patra. Formarea si educatia bazate pe tehnologie — si ceva mai mult de atat

Capitolul 10 Formarea profesionala si tehnologia
Ce este tehnologia si ce rol are in educatie?
Idealul si realitatea
La ce ne putem astepta in mod realist daca
utilizam tehnologia in educatie?
Nu ar trebui sa tinem seama de tehnologie?
Caveat Emptor (Atentie, cumparatori!)
Promisiuni si iar promisiuni
Capitolul 11 Educatia cu ajutorul tehnologiei. Cum sa obtinem rezultatele dorite
Adevar sau prejudecata?
In ce consta educatia online de calitate?
Decizia de a urma varianta educatiei online
NU se ia de la inceput
Invatarea mixta
Cum ati imbina modalitatile de invatare?
Dincolo de invatarea mixta „standard"
Noile abordari asupra invatarii informale
Aparitia Webului 2. 0
Integrarea instrumentelor Web 2. 0 in procesul de formare
Resurse si exemple. Propuneri de utilizare a noilor media in educatie

Noua invatare mixta si viitorul formarii profesionale
Concluziile acestui capitol
Sectiunea a cincea. Recapitulare finala
Capitolul 12 Realitate sau prejudecata? Care este adevarul?
Concluzia in privinta educatiei
Realitate sau prejudecata. Un ultim exercitiu
Capitolul 13 Reflectii concluzive
O recapitulare succinta a cartii noastre
Tema de gandire. Reflectiile lui C. G. Jung
Note de final si bibliografie
 
Autori: Harold D. Stolovitch, Erica J. Keeps
 
Traducere de Cristina Firoiu
 
Format: 145 x 205 mm, paperback

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.2313 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.
Viziteaza site-ul LibrariaDelfin.ro pe ShopMania Ghidul tau autentic de shopping.