Contact: 0724.900.100 / 0736.361.210

Evaluarea impactului programelor de formare continua a personalului didactic din invatamantul preuniversitar - Carmen Manuela Cazan

PRP: 20,00 lei (-20%)
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 16,00 lei
Diferență: 4,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
ISBN: 9786062607043
Anul publicării: 2017
Pagini: 134
Categoria: Stiinte

DESCRIERE

O problema de maxima complexitate politica si sociala pentru toate sistemele de invatamant europene o reprezinta asigurarea calitatii programelor de formare continua a personalului didactic. Evolutia accelerata a societatii civile si implicit a sistemelor de educatie a impus nevoia de adaptare a cadrelor didactice la continuturile stiintifice noi, la solicitarile si asteptarile parintilor, dar pe primul loc situandu-se beneficiarul educatiei – elevul, cu nevoile si interesele lui.

Cum putem determina calitatea si eficienta unui program de formare continua a cadrelor didactice? Singurul raspuns viabil, valid si real este dat de analiza impactului programului de formare, pentru ca este singura sursa care ofera informatii referitoare: la rezultatele inregistrate imediat/ pe termen mediu/ pe termen lung, la rezultatele intentionate/ neintentionate, la rezultatele pozitive/ negative.

Evaluarea impactului unui program de formare permite luarea deciziilor, in ceea ce priveste:
- mentinerea/reluarea programului de formare continua a personalului din invatamantul preuniversitar,
- imbunatatirea/dezvoltarea programului de formare continua a personalului din invatamantul preuniversitar,
- generalizarea programului de formare continua a personalului din invatamantul preuniversitar,
- suspendarea programului de formare continua a personalului din invatamantul preuniversitar.

Se remarca modelul lui Alkin, care prin structura sa sintetica, ofera o imagine de ansamblu consistenta si riguroasa a istoricului evaluarii programelor, care este un sprijin consistent pentru evaluarea impactului.
Modelul metodologic propus, intitulat HEAR, dupa acronimul H – holistic, E – evidente/documente, A – accountability, responsabilitatea, R – reflexivitatea; reprezinta o contributie personala bine fundamentata care identifica principalele domenii ale evaluarii impactului: resursele materiale si resursele umane. Modelul integreaza coerent si unitar cele doua dimensiuni strategice si operationale: resursele materiale si resursele umane; identifica etapele majore – proiectare, implementare, evaluare; stabileste instrumentele specifice fiecarei etape. Modelul ofera o conceptie, dar si instrumentele necesare pentru a-i da valoare practica.

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie

Titluri de același autor

Created in 0.2468 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.
Viziteaza site-ul LibrariaDelfin.ro pe ShopMania Ghidul tau autentic de shopping.