Economia serviciilor. Abordari teoretice si implicatii practice - Maria Ioncica
PRP: 28,00 lei (-8%)
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 25,76 lei
Diferență: 2,24 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Maria Ioncica
ISBN: 9737765265
Editura: Uranus
Anul publicării: 2006
Pagini: 256
Format: 17x24
Categoria: Carte universitara
DESCRIERE
CUPRINS
Prefata 18
1. Continutul, caracteristicile si tipologia serviciilor I 9 1. 1. Conceptele de serviciu si sector tertiarl 9
1. 2. Caracteristicile serviciilor I 14
1. 3. Tipologia serviciilor I 18
1. 3. 1. Clasificari statistice ale serviciilor I 18 1. 3. 2. Categorii de servicii I 22
Rezumat I 32
Teste de autoevaluare I 34
Locul si rolul serviciilor In economie I 37 2. 1. Serviciile si sectorul tertiar 138
2. 2. Sectorul serviciilor; dimensiuni si interdependente I 41
2. 2. 1. Dimensiunile sectorului tertiar in noua economie I 41 2. 2. 2. Interdependentele serviciilor in economie si societate I 53 2. 3. Rolul serviciilor in dezvoltarea economico-sociala I 57
2. 3. 1. Contributia serviciilor la cresterea economica 157
2. 3. 2. Serviciile si calitatea vietii I 62
Rezumat I 67
Teste de autoevaluare I 69
Piata serviciilor I 71
3. 1. Caracteristicile pietei serviciilor I 71
3. 2. Interventia statului si tendinte de liberalizare in sectorul serviciilor 174 3. 2. 1. Forme de interventie I 74
3. 2. 2. Justificarea economica a interventiei I 77 3. 2. 3. Tendinte de liberalizare I 79
3. 3 Raporturi intre piata serviciilor si piata bunurilor I 81 Rezumati 87
Teste de autoevaluare I 88
Oferta, cererea si tarifele pentru servicii / 91
4. 1. Oferta de servicii / 92
4. 1. 1. Caracteristici ale ofertei de servicii / 92 4. 1. 2. Tendinte in evolutia ofertei de servicii / 96 4. 1. 3. Valoarea adaugata de servicii / 99
4. 2. Cererea de servicii / 104
4. 2. 1. Caracteristici ale cererii de servicii / 104
4. 2. 2. Factorii care influenteaza cererea de servicii / 105 4. 2. 3. Metode de studiere a cererii de servicii / 108
4. 2. 3. 1. Metode de studiere a cererii de servicii pe piata interna / 108
4. 2. 3. 2. Metode de studiere a cererii de servicii pe piata mondiala /109
4. 3. Tarifele pentru servicii / 115
Rezumat / 122
Teste de autoevaluare / 123
Servicii de productie si servicii de consum / 127 5. 1. Servicii de productie / 128
5. 1. 1. Semnificatii, rol, evolutii / 128
5. 1. 2. Externalizare - internalizare; modalitati de organizare / 133 5. 1. 2. 1. Criterii de alegere a solutiei "interne" sau "externe" /133
5. 1. 2. 2. Modalitati de organizare / 136
5. 1. 2. 3. Cumparare, sub-contractare, co-productie / 137
5. 1. 3. Caracterizarea principalelor categorii de servicii de productie /138
5. 1. 3. 1. Comertul /138
5. 1. 3. 2. Transporturile /140
5. 1. 3. 3. Serviciile de intermediere financiara / 147
5. 2. Servicii de consum /153
5. 2. 1. Continut, rol, structura, tendinte / 153
5. 2. 2. Servicii de piata prestate populatiei si servicii publice finantate de la buget
Rezumat / 168
Teste de autoevaluare /171
6. Servicii internationale / 175
6. 1. Conceptul de comert international cu servicii / 175
6. 2. Avantajele comparativ si competitiv si comertul international cu servicii / 179 6. 3. Dinamica si locul comertului cu servicii in schimburile internationale / 182 6. 4. Perspective de liberalizare a schimburilor internationale de servicii / 185
Rezumat / 191
Teste de autoevaluare / 192
7. Resursele umane si materiale in sectorul tertiar /195 7. 1. Resursele umane / 196
7. 1. 1. Rolul serviciilor in ocuparea populatiei / 196
7. 1. 2. Caracterizarea muncii si a modelelor de ocupare a fortei de munca in servicii
198
7. 1. 3. Productivitatea muncii in servicii: particularitati, evolutie / 203
7. 2. Resursele materiale / 208
7. 2. 1. Continutul si rolul capitalului tehnic in dezvoltarea serviciilor / 208
7. 2. 2. Investitiile si eficienta lor / 210
Rezumat / 216
Teste de autoevaluare / 218
8. Eficienta economica si sociala a serviciilor / 221
8. 1. Continutul si particularitatile eficientei in sfera serviciilor / 221
8. 2. Criterii de evaluare, indicatori de exprimare si cai de crestere a eficientei / 224 8. 3 Relatiile intre calitate si eficienta in activitatile de servicii / 230
8. 3. 1. Abordarea calitatii in domeniul serviciilor / 230 8. 3. 2. Masurarea si controlul calitatii serviciilor /232
8. 3. 3. Imbunatatirea calitatii in activitatea firmelor de servicii f 237
Rezumat /239
Teste de autoevaluare / 241
Raspunsuri la testele grila / 243 Abrevieri / 244
Indexul autorilor / 247 Bibliografie / 249
Categorii librarie online
-Edituri /Promotii
-Cărţi noi
-- 100,00 lei
- 97,50 lei
- 74,00 lei
Promoţii
-- 71,10 leiPRP: 79,00 lei (-10%)
- 54,00 leiPRP: 60,00 lei (-10%)
- 71,10 leiPRP: 79,00 lei (-10%)
RECENZII