Didactica istoriei si formarea de competente - Gabriela Gruber
PRP: 50,00 lei (-15%)
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 42,50 lei
Diferență: 7,50 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Gabriela Gruber
ISBN: 9786065373624
Editura: Cetatea de Scaun
Anul publicării: 2016
Pagini: 208
Categoria: Pedagogie
DESCRIERE
Lucrarea „Didactica Istoriei bazata pe competente“ este destinata studentilor de la specializarea Istorie care parcurg cursurile modulului psihopedagogic, cu dorinta de a se initia in profesia de dascal. Actualele cerinte exprimate in politicile educationale si in documentele curriculare fac referire constanta la necesitatea de a forma la studenti competente de specialitate si didactice bine definite. De aceea reactualizarea cursului de didactica istoriei, pornind de la competente stiintific determinate a devenit o necesitate. Reactualizarea cursului s-a realizat prin formularea competentelor didactice necesare viitorilor profesori de istorie. Pentru aceasta am parcurs bibliografia de specialitate dar si documentele existente pe plan national referitoare la cadrul de derivare a competentelor.
Potrivit cercetarilor actuale competentele specializarii reprezinta „ansambluri structurate de cunostinte si abilitati ale absolventului dobandite prin invatare in contextul domeniului de licenta”. (Singer, Sarivan, 2006, p. 128). Competentele ar trebui sa asigure mobilizarea tuturor elementelor dobandite prin invatare, cunostinte, capacitati, valori si atitudini in scopul rezolvarii unor probleme ale lumii reale. Didactica moderna tinde sa formeze la elevi un mod de gandire specific disciplinei de specialitate, in cazul nostru istoriei. Profesorul ar trebui, in consecinta, sa treaca dincolo de prezentarea informatiilor specifice unui domeniu de cunoastere oferindu-i elevului ”acces la «sufletul intelectual» al disciplineiˮ (Singer, Sarivan, 2006, p. 246). Pentru aceasta este necesar sa formam la studenti competentele didactice necesare viitorului profesor. Acestea combina proceduri didactice fundamentale cu modul de gandire al expertului dintr-un anumit domeniu de specializare. Prin prisma pregatirii sale de specialitate profesorul de istorie va fi in stare sa proiecteze sa desfasoare si sa evalueze activitati la clasa dar sa si reflecteze asupra demersului sau didactic. Este vorba despre combinarea categoriilor operationale didactice cu cele de specilaitate, inscrise in Registrul National al Calificarilor din invatamantul Superior (RNCIS).
Pentru formularea competentelor didactice ale viitorilor profesori de istorie am pornit de la documente precum Cadrul European al Calificarilor, Registrul National al Calificarilor din invatamantul Superior dar si fisa disciplinei „Didactica istoriei”. Competentele didactice reprezinta in cele din urma finalitatile cursului de didactica istoriei, iar formarea lor la studentii care se pregatesc sa devina profesori reprezinta scopul acestui curs.
Potrivit cercetarilor actuale competentele specializarii reprezinta „ansambluri structurate de cunostinte si abilitati ale absolventului dobandite prin invatare in contextul domeniului de licenta”. (Singer, Sarivan, 2006, p. 128). Competentele ar trebui sa asigure mobilizarea tuturor elementelor dobandite prin invatare, cunostinte, capacitati, valori si atitudini in scopul rezolvarii unor probleme ale lumii reale. Didactica moderna tinde sa formeze la elevi un mod de gandire specific disciplinei de specialitate, in cazul nostru istoriei. Profesorul ar trebui, in consecinta, sa treaca dincolo de prezentarea informatiilor specifice unui domeniu de cunoastere oferindu-i elevului ”acces la «sufletul intelectual» al disciplineiˮ (Singer, Sarivan, 2006, p. 246). Pentru aceasta este necesar sa formam la studenti competentele didactice necesare viitorului profesor. Acestea combina proceduri didactice fundamentale cu modul de gandire al expertului dintr-un anumit domeniu de specializare. Prin prisma pregatirii sale de specialitate profesorul de istorie va fi in stare sa proiecteze sa desfasoare si sa evalueze activitati la clasa dar sa si reflecteze asupra demersului sau didactic. Este vorba despre combinarea categoriilor operationale didactice cu cele de specilaitate, inscrise in Registrul National al Calificarilor din invatamantul Superior (RNCIS).
Pentru formularea competentelor didactice ale viitorilor profesori de istorie am pornit de la documente precum Cadrul European al Calificarilor, Registrul National al Calificarilor din invatamantul Superior dar si fisa disciplinei „Didactica istoriei”. Competentele didactice reprezinta in cele din urma finalitatile cursului de didactica istoriei, iar formarea lor la studentii care se pregatesc sa devina profesori reprezinta scopul acestui curs.
Categorii librarie online
-Edituri /Promotii
-Cărţi noi
-- 91,00 lei
- 74,62 leiPRP: 89,90 lei (-17%)
- 58,50 leiPRP: 65,00 lei (-10%)
Promoţii
-- 74,62 leiPRP: 89,90 lei (-17%)
- 58,50 leiPRP: 65,00 lei (-10%)
- 56,44 leiPRP: 68,00 lei (-17%)
RECENZII