Culegere de Limba si Literatura romana - clasa a VII-a (Laura Buhaciuc)

Preț: 16,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Laura Buhaciuc, Ileana Cojocaru
ISBN: 9786065141964
Editura: Taida
Anul publicării: 2013
Pagini: 202
Format: 16 x 23.5
Categoria: Auxiliare scolare
DESCRIERE
Prezenta lucrare intentioneaza sa fie o sinteza a cunostintelor de limba si literatura romana acumulate in anii de gimnaziu, oferind, intr-o forma originala, unele solutii pentru receptarea si aplicarea acestor cunostinte, prin diverse tipuri de exercitii.
In acest scop, autoarele au gasit necesare inmultirea si diversificarea breviarelor care sa sistematizeze cunostintele de limba, sa ofere elevilor posibilitatea de a evita unele confuzii, de a-si consolida aceste cunostinte.
Respectand \"Programa scolara de limba si literatura romana pentru clasa a VII-a\" am intercalat notiunile de limba cu cele de literatura si de teorie literara, punand un accent deosebit pe latura practica a utilizarii lor in vorbire si in scris. Exercitiile de recunoastere, grupare si diferentiere alterneaza cu exercitiile cu caracter creator (de exemplificare, de modificare, de completare si de alcatuire).
Textele literare si nonliterare au fost supuse unei selectii minutioase, in special din scriitorii romani clasici si contemporani, constituind modele etice si de limba pentru elevi. Ele reprezinta si o invitatie la lectura in aceasta epoca a cibernetizarii si computerizarii, completand latura umanista a personalitatii tinerilor, formandu-i ca cititori avizati de literatura.
Pentru corelarea cunostintelor de limba cu cele de teorie literara, au fost propuse exercitii de recunoastere a valorilor stilistice ale unor parti de vorbire si de propozitie, precum si compuneri gramaticale.
Compunerile dupa textele literare la prima vedere urmaresc formarea unor abilitati de receptare a textului literar, de caracterizare a personajelor, de explicare a titlului unor opere etc., cerinte prevazute in \"Programa pentru Evaluare Nationala\".
Nu este neglijata nici latura formativa: compozitiile cu caracter creator, pornind sau nu de la un text literar, atat de necesare pentru olimpiade si concursuri scolare. Suntem martorii unei \"schingiuiri\" si \"ciuntiri\" a limbii noastre dragi, \"comoara\", \"fagure de miere\". Scoala, prin dascalii ei, de la toate disciplinele, este chemata sa faca mai mult, sa depuna un efort sporit pentru ca acest fenomen sa se diminueze, sa stagneze.
in speranta ca aceasta lucrare este o infima marturie in acest sens, ca va fi de un real folos profesorilor si elevilor, va dorim succes!
Autoarele
Cuprins
Recapitulare initiala si pregatirea testului initial
Testul 1
Testul 2
Testul 3
Testul 4
Testul 5
Cartea - obiect cultural
Drumul cartii
Lansarea de carte
Autor - cititor
Fisa de lectura si jurnalul de lectura
EVALUARE SUMATIVA
Discursul. Relatia text-fraza-propozitie-cuvant
Vocabularul
Fonetica
Vocabular. Fonetica - evaluare
Textul literar si textul nonliterar
Figuri de stil
Notiuni de versificatie
Evaluare sumativa
Verbul
Verbul - evaluare
Tipuri de text - Textul narativ
Textul argumentative
Substantivul
Substantivul - evaluare
Adjectivul
Adjectivul - evaluare
Descrierea literara si descrierea nonliterara
Descrierea-tablou
Descrierea-portret
Evaluare sumativa
Pronumele
Pronumele - evaluare
Numeralul
Numeralul - evaluare
Dialogul in opera literara
Dialogul formal si dialogul informal
Evaluare sumativa
Adverbul
Adverbul - evaluare
Genul liric - actualizare
Imnul, oda, psalmul
Prepozitia si conjunctia
Interjectia
Parti de vorbire neflexibile - evaluare
Evaluare sumativa
Genul epic - actualizare
Modalitati narative
Portretul literar
Subiectul
Subiectul - evaluare
Predicatul
Predicatul - evaluare
Evaluare sumativa
Balada culta
Nuvela
Atributul
Atributul - evaluare
Complementul
Complementul - evaluare
Evaluare sumativa
Modele de teste pentru lucrarile semestriale
Semestrul I
Variana I
Varianata a II-a
Semestrul al II-lea
Variana I
Varianata a II-a
Raspunsuri
Lista de lecturi suplimetare
Bibliografie
In acest scop, autoarele au gasit necesare inmultirea si diversificarea breviarelor care sa sistematizeze cunostintele de limba, sa ofere elevilor posibilitatea de a evita unele confuzii, de a-si consolida aceste cunostinte.
Respectand \"Programa scolara de limba si literatura romana pentru clasa a VII-a\" am intercalat notiunile de limba cu cele de literatura si de teorie literara, punand un accent deosebit pe latura practica a utilizarii lor in vorbire si in scris. Exercitiile de recunoastere, grupare si diferentiere alterneaza cu exercitiile cu caracter creator (de exemplificare, de modificare, de completare si de alcatuire).
Textele literare si nonliterare au fost supuse unei selectii minutioase, in special din scriitorii romani clasici si contemporani, constituind modele etice si de limba pentru elevi. Ele reprezinta si o invitatie la lectura in aceasta epoca a cibernetizarii si computerizarii, completand latura umanista a personalitatii tinerilor, formandu-i ca cititori avizati de literatura.
Pentru corelarea cunostintelor de limba cu cele de teorie literara, au fost propuse exercitii de recunoastere a valorilor stilistice ale unor parti de vorbire si de propozitie, precum si compuneri gramaticale.
Compunerile dupa textele literare la prima vedere urmaresc formarea unor abilitati de receptare a textului literar, de caracterizare a personajelor, de explicare a titlului unor opere etc., cerinte prevazute in \"Programa pentru Evaluare Nationala\".
Nu este neglijata nici latura formativa: compozitiile cu caracter creator, pornind sau nu de la un text literar, atat de necesare pentru olimpiade si concursuri scolare. Suntem martorii unei \"schingiuiri\" si \"ciuntiri\" a limbii noastre dragi, \"comoara\", \"fagure de miere\". Scoala, prin dascalii ei, de la toate disciplinele, este chemata sa faca mai mult, sa depuna un efort sporit pentru ca acest fenomen sa se diminueze, sa stagneze.
in speranta ca aceasta lucrare este o infima marturie in acest sens, ca va fi de un real folos profesorilor si elevilor, va dorim succes!
Autoarele
Cuprins
Recapitulare initiala si pregatirea testului initial
Testul 1
Testul 2
Testul 3
Testul 4
Testul 5
Cartea - obiect cultural
Drumul cartii
Lansarea de carte
Autor - cititor
Fisa de lectura si jurnalul de lectura
EVALUARE SUMATIVA
Discursul. Relatia text-fraza-propozitie-cuvant
Vocabularul
Fonetica
Vocabular. Fonetica - evaluare
Textul literar si textul nonliterar
Figuri de stil
Notiuni de versificatie
Evaluare sumativa
Verbul
Verbul - evaluare
Tipuri de text - Textul narativ
Textul argumentative
Substantivul
Substantivul - evaluare
Adjectivul
Adjectivul - evaluare
Descrierea literara si descrierea nonliterara
Descrierea-tablou
Descrierea-portret
Evaluare sumativa
Pronumele
Pronumele - evaluare
Numeralul
Numeralul - evaluare
Dialogul in opera literara
Dialogul formal si dialogul informal
Evaluare sumativa
Adverbul
Adverbul - evaluare
Genul liric - actualizare
Imnul, oda, psalmul
Prepozitia si conjunctia
Interjectia
Parti de vorbire neflexibile - evaluare
Evaluare sumativa
Genul epic - actualizare
Modalitati narative
Portretul literar
Subiectul
Subiectul - evaluare
Predicatul
Predicatul - evaluare
Evaluare sumativa
Balada culta
Nuvela
Atributul
Atributul - evaluare
Complementul
Complementul - evaluare
Evaluare sumativa
Modele de teste pentru lucrarile semestriale
Semestrul I
Variana I
Varianata a II-a
Semestrul al II-lea
Variana I
Varianata a II-a
Raspunsuri
Lista de lecturi suplimetare
Bibliografie
Categorii librarie online
-Edituri /Promotii
-Cărţi noi
-- 23,20 leiPRP: 29,00 lei (-20%)
- 23,20 leiPRP: 29,00 lei (-20%)
- 33,90 lei
Promoţii
-- 36,00 leiPRP: 40,00 lei (-10%)
- 23,20 leiPRP: 29,00 lei (-20%)
- 23,20 leiPRP: 29,00 lei (-20%)
RECENZII