Comunicarea 2. 0. Editia 2 - Antonio Momoc
DESCRIERE
La douazeci de ani de la aparitia Facebook, dezbaterea despre impactul revolutiei tehnologice digitale a atins cote intense, caci revolutia, in sine, a luat sfarsit, dar efectele ei prolifereaza. Astazi, sistemele de inteligenta artificiala, algoritmii, Big Data, platformele digitale, intelese drept cadre dominante ale vietii sociale si politice, au devenit elementele sine qua non pentru comunicarea publica. Polarizarea si tendintele de radicalizare, de inchidere sub convingeri puternice, sunt influentate de platformele online, de actiunea algoritmica, dar raspunsul nu sta doar in reglementare prin legi si nici in asteptarea unor noi tehnologii, care sa remedieze conditiile comunicarii politice. Comunicarea 2. 0, editie noua, este o invitatie la a trata realist pericolele, dar si posibilitatile transformarii digitale continue.
Constantin Vica
Cartea Comunicarea 2. 0 aflata acum la cea de a 2-a editie este conceputa ca un manual pentru studentii de la specializarile din domeniul stiinte ale comunicarii. Aceasta prezinta si clarifica notiuni si concepte noi lansate odata cu aparitia unor schimbari tehnologice din domeniul comunicarii, cum ar fi inteligenta artificiala (AI). Autorul se indreapta spre anumite zone din comunicarea digitala urmarind mai ales arii cum sunt:
Comunicarea politica online,
Comunicarea prin platformele social media in jurnalism,
Comunicarea online si democratia,
Comunicarea si marketingul de gherila.
Intr-o perioada in care abundenta informationala a devenit derutanta si poate deforma realitatea, acest volum permite cititorului sa descifreze si sa inteleaga corect anumite situatii de comunicare pe care le intalneste in fiecare zi. In plus, clarificarile terminologice ajuta studentii si cititorii sa aprecieze dimensiunea si puterea comunicarii online.
Georgeta Drula
Antonio Momoc este conferentiar doctor la Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, Uni-versitatea din Bucuresti (FJSC-UB). A fost decanul Facultatii de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, in peri-oada 2020-2024, si director al Departamentului de An-tropologie culturala si Comunicare, intre 2016-2020. Este licentiat in jurnalism (FJSC-UB) si in stiinte politi-ce (FSPA-UB); are un doctorat in sociologie (FSAS-UB) si doua masterate, in stiintele comunicarii (FJSC-UB) si in stiinte politice (SNSPA).
Este autor de cursuri la Universitatea din Bucuresti: Introducere in Comunicare Online/Introducere in Comu‑ nicarea online si Transformarea Digitala, New media si Comunicare politica; Marketing politic; Publicitate elec‑ torala; Electoral Campaigns, Fundamente ale Stiintelor Sociale. In 2004 a fost selectat la o bursa de specializa-re in campanii electorale, in Amsterdam, la Amsterdam Maastricht Summer University-AMSU, unde a studiat relatia dintre internet si democratie cu consilierii ameri-cani Phil Noble si Joe Trippi.
Impreuna cu sociologul Zoltán Rostás a lansat, in 2007, la Curtea Veche, volumul de interviuri de istorie orala Activistii marunti (istorii de viata). In 2012, a pu-blicat la Curtea Veche cartea de autor Capcanele politice ale sociologiei interbelice. Scoala gustiana intre carlism si legionarism, avand la origini teza de doctorat O isto‑ rie politica a Scolii Sociologice de la Bucuresti. Cu Zoltán Rostás a coordonat in 2013, la Curtea Veche, volumul de inteviuri Bisnitari, descurcareti, supravietuitori. In 2014 a publicat la Adenium studiul Comunicarea 2. 0. New media, participare si populism. Impreuna cu Ionut Butoi, Adriana Stefanel, Dan Podaru, a coordonat Romania protestelor. 2017. Piata Victoriei vs. Cotroceni, la Meridiane Publishing, Iasi, 2019. Impreuna cu Alexan-dra Bardan si Gheorghe Anghel a coordonat, in 2022 la Editura Tritonic, volumul Mass media din comunism pe intelesul tinerilor.
Din octombrie 2010 pana in martie 2013 a avut o bursa europeana FSE pentru o cercetare in domeniul stiinte ale comunicarii cand a investigat relatia dintre populisti, dezinformare si new media. Ca bursier post-doctoral, a locuit cateva luni la Roma, in 2012, a cercetat la Universitatea LUISS „Guido Carli” sub coordonarea profesorilor Michelle Sorice si Leonardo Morlino si a utilizat rezultatele cercetarii sale in cartea Comunicarea 2. 0. New media, participare si populism, editia din 2014, Adenium, Iasi.
In 2013 a avut o bursa SUSI in SUA, la Ohio Uni-versity, E. W. Scripps of Communication. Acolo a studi-at jurnalism participativ si new media sub coordonarea profesorilor Mary Rogus, Hans Meyer, Bill Reader, Ja-tin Srivastava si Robert Stewart. In 2022 a avut o bur-sa Fulbright la Ohio University, E. W. Scripps College of Communication, School of Journalism unde a stu-diat rolul media alternative in democratiile contem-porane sub coordonarea profesorilor americani Edith Dashiel, Directoarea Departamentului Jurnalism si Jatin Srivastava, Directorul Institute for International Journa-lism. Volumul de fata include rezultate din proiectul de cercetare Fulbright „The Role of Alternative Media in Contemporary Democracies”. A publicat in 2023, la Tritonic, cartea Comunicare politica si Internet. Populism si criza democratiei liberale.
Antonio Momoc are o experienta media semnificativa in jurnalism de radio, televiziune si online. Intre 2017-2019 a moderat si realizat, la TVR International, emisiunea Articolul VII. Intre 2004-2010 a fost redactor si prezentator de emisiuni la Radio Info Pro, Media Pro; intre 1997-2004 a fost reporter, redactor, prezentator de stiri si realizator de emisiuni la Radio Bucuresti, Societa-tea Romana de Radio. A moderat emisiuni talk-show pe internet la Radio Lynx, in 2007-2008.
Categorii librarie online
-Edituri /Promotii
-Cărţi noi
-- 47,50 leiPRP: 50,00 lei (-5%)
- 41,65 leiPRP: 49,00 lei (-15%)
- 49,40 leiPRP: 52,00 lei (-5%)
Promoţii
-- 47,50 leiPRP: 50,00 lei (-5%)
- 41,65 leiPRP: 49,00 lei (-15%)
- 49,40 leiPRP: 52,00 lei (-5%)
RECENZII